Comissió Territorial d'Urbanisme de la Catalunya Central

26/06/2024 De 10 h a 12 h

Delegació Territorial del Govern a la Catalunya Central – Plaça del Salt número 2, de Manresa

Correspon a la Comissió Territorial d'Urbanisme de la Catalunya Central:

• Emetre informes en el procediment d’avaluació ambiental
• Resoldre expedients de planejament:

a) L’aprovació definitiva dels plans d’ordenació urbanística municipal i els programes d’actuació urbanística municipal l’aprovació definitiva dels quals no correspongui al conseller o consellera de Territori i Sostenibilitat.
b) L’aprovació definitiva dels plans de millora urbana i els plans parcials urbanístics en el cas que els ens locals no tinguin atribuïda o no hagin d’exercir aquesta competència, d’acord amb el que estableix aquesta Llei.
c) Els plans especials urbanístics de desenvolupament, llevat dels que correspon d'aprovar als ajuntaments de conformitat amb l'article 81 del Text refós de la Llei d'urbanisme.
d) L’aprovació definitiva dels plans i els programes urbanístics plurimunicipals l’aprovació definitiva dels quals no correspongui al conseller o consellera de Territori i Sostenibilitat.
e) L’aprovació definitiva dels plans parcials urbanístics de delimitació que no correspongui aprovar al conseller o consellera de Territori i Sostenibilitat.

• Autoritzacions d’obres en sòl no urbanitzable
• Informar estudis de detall
• Informes sobre l’autorització d’usos i obres provisionals

Assistents

President: el secretari de Territori, Urbanisme i Agenda Urbanar Francesc Sutrias i Grau.

Vocals:
a) Una persona en representació de la Direcció General d’Ordenació del Territori, Urbanisme i Arquitectura: Agustí Serra i Monté
b) El cap del Servei Territorial d'Urbanisme: Anna Comellas Jodar.
c) La persona titular de la Delegació Territorial del Govern de la Generalitat: Montserrat Barniol i Carcasona.
d) La persona titular de la direcció dels Serveis Territorials: David-Aaron López i Martí.
e) Tres persones en representació del Departament de Territori en matèria d’urbanisme: Josep Armengol Tatjé, Josep Cases Miralles i Daniel José Gallego i Martínez.
f) Una persona en representació del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural en matèria de medi ambient: Laura Fonts Torres.
g) Una persona de cadascun dels departaments de la Generalitat que tinguin competència en alguna de les matèries següents o en diverses: agricultura, medi natural, cultura, comerç, demarcació territorial, energia, habitatge, indústria, mobilitat, ordenació del territori, patrimoni cultural, protecció civil, salut, turisme, ensenyament i patrimoni immobiliari de la Generalitat: Manel Armengol Vilar, Maria Teresa Clotet Masana, Francesc Serra Sellarés, Ferran Octavi Martínez Verdú, Elena Roca Rosés, Alba Oms Llobet, Glòria Brugués Brugués i Victor Vallés Celada.
h) Vuit persones, membres dels ens locals, designades per els organitzacions associatives d'entitats locals més representatives de Catalunya: Josep Casassas i Jordà, Josep Illa Antich i Albert Corberó Aymerich.
i) Una persona en representació de la Diputació de Barcelona: Maria Xalabarder Aulet
j) Dotze persones d’un reconegut prestigi professional o acadèmic en matèria d’urbanisme, d’habitatge i de medi ambient: Alba Xarpell Serracanta, Lluís Oriols Rodríguez, Rogeli Montoliu Casals, Miquel Morell i Deltell, Salvador Soler Casacuberta, David Vila Bou, Jordi Barot Arqued, Joan Casas Casanovas, Marta Gómez Pons, Jordi Vall Droguet, Josep Claret Arimany, Josep Donés Barcons.

Estanislau Vidal-Folch de Balanzó, designat per l’Administració general de l’Estat amb veu i sense vot.

Secretària:LourdesAparicioGarcia;Jurista, actua amb veu i sense vot.