14/04/2020 18:01 h.

141.525 trucades gestionades pel Servei Local de Teleassistència, des de l'inici de la crisi

Actualment, l’STL atén 90.200 persones en 310 municipis de la província de Barcelona

Les unitats mòbils del servei han realitzat 8.600 mobilitzacions

Fins ara, 131 municipis han demanat tenir la nova línia 900, amb un total de 2.650 noves altes en aquest servei

Les unitats mòbils del servei han realitzat 8.600 mobilitzacions

La Diputació de Barcelona continua prioritzant l’atenció i seguiment de les persones grans a través del Servei Local de Teleassistència que actualment atén 90.200 persones en 310 municipis de la província de Barcelona, xifra que representa una cobertura del 12,50% sobre la població major de 65 anys i del 32,40% sobre la població major de 80 anys.

Des de l’inici de la crisi, el centre d’atenció ha gestionat un total de 141.525 trucades, la majoria de les quals relacionades amb consultes, seguiments o emergències provocades per la COVID-19. Cal destacar que de les trucades emeses des del centre d’atenció, 21.649 van ser trucades proactives del Servei Local de Teleassistència per conèixer la situació de persones usuàries en relació a la situació sanitària i social provocada per la COVID-19. Així mateix, s’han gestionat 7.000 trucades d’emergència, de les quals 800 estaven relacionades amb la COVID-19.

A més a més, durant aquest període s'ha experimentat un fort creixement de la mobilització de recursos externs davant una emergència – recursos d’emergència de la comunitat – així com recursos propis a través de les unitats mòbils del Servei Local de Teleassistència, actuacions que han arribat a les 8.600 mobilitzacions.

Actualment, 285 persones estan en el marc del protocol de seguiment de la COVID-19 que s’ha posat en marxa des de l’SLT, de les quals 186 tenen la malaltia confirmada, 37 es troben ingressades en un hospital i 62 estan en situació d’aïllament domiciliari preventiu.

Línia d’atenció 900 excepcional

Tan mateix, la Diputació de Barcelona està desenvolupant mesures excepcionals per oferir suport i una resposta immediata en cas de necessitat a les persones grans que atesa la seva situació de confinament actual, es poden trobar aïllades o en situació de risc i que puguin necessitar d’aquest suport addicional.

En aquest sentit, des del Servei Local de Teleassistència s’ha posat en marxa un servei especial per a totes aquelles persones que els serveis socials municipals vagin identificant com a persones grans en risc i que fins ara no eren usuàries del servei. Es tracta d’una línia telefònica 900 que s’activa a través del telèfon fix o mòbil de la persona usuària i que no té cap cost ni per a ella ni per als ajuntaments.

Aquest nou servei, que es va posar en marxa en un primer moment a la Conca d’Òdena i posteriorment la Diputació de Barcelona ha estès a tota la província, ja compta amb 131 municipis donats d’alta que, en total, han fet 2.650 sol·licituds d’aquesta línia 900 de teleassistència, de les quals 1.995 persones ja estan operatives i se’ls hi fa el seguiment oportú per garantir la seva seguretat. Fins ara, s’han hagut de tramitar 80 emergències d’aquestes noves persones usuàries.