24/10/2019 10:00 h.

76 Grups de Suport Emocional i Ajuda Mútua (GSAM) per a persones cuidadores

Durant l'any 2019, 86 municipis realitzaran tallers de Grups de Suport Emocional i Ajuda Mútua (GSAM)

És un recurs de la Diputació de Barcelona que ofereix  donar suport i reduir l’estrès de les persones cuidadores de familiars en situació de dependència. Els grups estan formats per entre  10 i 15 persones cuidadores. Funcionen al llarg de 10 o 16 sessions, d’una durada d’hora i mitja cadascuna.

L’objectiu és generar vincles de relació, de suport i d’ajuda mútua entre les persones cuidadores perquè puguin compartir l’experiència de cuidar d’una manera satisfactòria.

El programa de Grups de Suport Emocional i Ajuda Mútua de la Diputació de Barcelona va començar l’any 2009 i, des d’aleshores, és un dels recursos que més sol·liciten els ajuntaments i que s’amplia cada any. Així, el 2010 es van organitzar grups a 22 municipis, mentre que l’any 2018 van ser 76 municipis els participants. Aquest any 2019 són 86 els municipis que han demanat a la Diputació de Barcelona suport per organitzar un Grup de Suport Emocional i Ajuda Mútua.