05/11/2021 07:00 h.

Arrenca l’edició 2021 del Programa d’Arranjament d’habitatges

El dia 2 de novembre s’ha posat en marxa la setena edició del Programa d’Arranjaments d’habitatges.

En aquesta edició la Diputació de Barcelona assumeix el 100% del cost del programa i s’encarrega de la contractació dels serveis i tècnics i direcció facultativa, que valora les necessitats de les persones beneficiàries i prescriu les intervencions a realitzar en els habitatges, així com de les empreses constructores que les executaran.

Mitjançant el Catàleg de serveis, 228 ens locals han formalitzar un total de 1.382 demandes. Tenint en compte que el nombre d’arranjaments disponibles és de 900, tots els ajuntaments han vist reduït en un 40% el nombre d’arranjaments sol·licitats. Recentment, hem informat a cada ens local del nombre d’arranjaments que es podran realitzar en el seu municipi.

Per a la gestió del Programa es posa a disposició de tots i totes les professionals que hi intervenen una nova aplicació informàtica SIAH (Sistema d’Informació Arranjament d’Habitatges) que ja està disponible al repositori d’aplicacions de la Diputació. Per accedir-hi, cal estar donat/da d’alta a l’Accés Restringit i sol·licitar l’accés a l’aplicació a través del referent VUS (Validació d’Usuaris del Sistema) de l’ens local.  Un cop tramitat aquest accés, els ajuntaments ja poden introduir les dades relatives a les persones que seran beneficiàries del programa i als habitatges en els quals voleu intervenir. En aquesta web es poden consultar les instruccions específiques per donar d’alta un expedient al SIAH .

Actualment, estem finalitzant els processos de licitació de les empreses que prestaran els serveis. La previsió és que el gener de 2022 es comencin a visitar els domicilis i a prescriure les actuacions a realitzar. Per a l’execució dels treballs disposem d’un termini d’un any, a partir de la data en que es formalitzin els contractes amb les empreses.

A través de l’aplicació SIAH els i les professionals dels ens locals disposaran de tota la informació necessària per fer el seguiment del programa en el seu municipi.

Per a més informació, consulteu la web de Benestar.