Congrés d’Intervenció Psicosocial en Emergències

Auditori AXA

Avinguda Diagonal, 547, 08029 Barcelona

www

Aquest Congrés neix amb la voluntat de posar en valor el que ja s'ha fet i el que s'està fent en relació a l'atenció psicosocial a les persones en situacions d'emergències i catàstrofes. Fa relativament pocs anys que s'ha incorporat de forma habitual la presència dels i les professionals de l'àmbit social en aquestes situacions, posant en evidència que, si les necessitats socials s'atenen des del primer moment, l'afectació de les persones és menor i s'evita, també, que les persones vulnerables quedin desateses.

Els professionals de l'àmbit social ens trobem en el nostre dia a dia situacions que podríem qualificar "d'emergència", provocades per factors diversos associats a la vulnerabilitat social. Però la pandèmia provocada per la covid-19 ha estat i és, sense dubte, una experiència d'intervenció social en emergències que ha posat a prova les capacitats, habilitats i recursos de les i els professionals. Per això, en aquest Congrés li donarem un protagonisme especial i escoltarem a aquelles persones que han tingut un paper essencial en la gestió des de diferents escenaris.

El Congrés estarà dividit en tres eixos transversals -intervenció, gestió i recuperació-, en els quals comptarem amb la presència de persones expertes en intervenció social en emergències, tant nacionals com internacionals. D'altra banda, també volem compartir mirades amb altres professionals (del sector sanitari, periodístic, de la psicologia, etc.). La pandèmia ha fet encara més evident la visió polièdrica de l'emergència, on es requereix un abordatge conjunt i coordinat entre diferents disciplines que ens permeti trobar aquelles aliances i particularitats que s'han de convertir en fortaleses en les nostres intervencions. En aquest sentit, és cabdal la participació de professionals de l'àmbit de la salut com a part de la construcció del model d'atenció integrada social i sanitària, que ha de garantir una atenció equitativa, sostenible i ajustada a les necessitats reals de la població.

Desitgem que sigui del vostre interès el programa que hem preparat i que aquest espai de trobada i reflexió entre professionals de diferents àmbits ens serveixi per definir nous reptes i establir noves xarxes que ens permetin donar suport de forma altament qualificada a persones afectades per situacions d'alt impacte.

Place