10/07/2020 13:21 h.

El ministre de Sanitat Salvador Illa reconeix el valor del municipalisme a la cloenda de la 29ena Escola d’Estiu de l’Àrea de Cohesió Social, Ciutadania i Benestar

El divendres 10 de juliol, la conferència del ministre de Sanitat Salvador Illa entorn les valoracions i aprenentatges de la Covid ha clos la setmana de la 29ena Escola d’Estiu de l’Àrea de Cohesió Social de la Diputació de Barcelona, en què han participat 600 professionals i càrrecs electes dels municipis de la província de Barcelona en nou espais de debat.

El ministre Illa ha reconegut el paper del municipalisme en la gestió de la crisi de la Covid, especialment “per garantir que es compleixen les mesures, conscienciar a la gent i aportar proximitat en les respostes”.

El ministre ha explicat la gestió de la pandèmia durant aquests mesos i ha ressaltat que “quan més estricte ha estat el confinament, millor s’ha pogut controlar”, com ha succeït a l’estat espanyol. Tot i així, ha recordat que “el virus segueix present entre nosaltres, no li hem de tenir por però sí respecte, i hem d’aprendre a conviure-hi en aquesta fase de nova normalitat”, que ha afegit que durarà fins que no hi hagi una vacuna o tractament que segons els seus pronòstics podria ser durant el segon trimestre de l’any vinent. També ha anunciat que s’està treballant en acords a escala europea per distribuir les dosis de les vacunes equitativament.

Alguns dels aprenentatges que ha destacat Salvador Illa d’aquesta pandèmia han estat “la importància de tenir un sistema de salut públic, universal i gratuït; la necessitat de dotar de recursos i sistemes d’informació a la salut pública i la importància de la ciència i de comptar amb ajudes sostingudes a la investigació”. També ha afegit que aquesta pandèmia ens ha donat “una lliçó d’humilitat” i creu que “el marc institucional ha funcionat bé” i que s’ha posat en evidència la necessitat dels organismes multilaterals.

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Nuria Marin, ha donat per finalitzada la 29ena edició de l’Escola d’Estiu destacant la importància d’ “enfortir la sanitat pública i la investigació, el marc institucional i l’economia” i, sobretot, de “treballar plegats per a la reactivació econòmica i social, per gener riquesa i distribuir-la bé”. En aquest sentit, ha defensat que “cal treballar plegats en una sortida de la crisi sanitària que enforteixi els nostres pobles i ciutats”.

Lluïsa Moret, presidenta delegada de l’Àrea de Cohesió Social, Ciutadania i Benestar, ha presentat la sessió recordant l’objectiu de l’Escola d’Estiu de “ressituar el paper dels municipis com a motor de la cohesió social per donar respostes a reptes com les cures i la salut des de la perspectiva del cicle de vida” i, alhora, ha volgut remarcar el valor de l’Escola d’Estiu en “visibilitzar noves polítiques com l’Ingrés Mínim Vital i la Llei de Protecció Integral de la Infància i l'adolescència davant la violència”.

Per a més informació, consulteu la web de l'Escola d'Estiu.