22/02/2019 12:55 h.

L’exposició per a la prevenció de les drogodependències Controles? a Manresa

Instal·lada entre el 22 de febrer i el 21 de març

Arriba a Manresa l’exposició itinerant “Controles?”, que es podrà veure del 22 de febrer al 21 de març a l’Espai Plana de l’Om. La mostra, adreçada a adolescents, joves, famílies i professionals, té com a objectiu informar sobre els riscos de les drogues i com prevenir-ne el consum.

“Controles?” és una mostra que ofereix la Diputació de Barcelona als municipis, amb la finalitat de facilitar informació, sensibilitzar a la població i evitar o retardar l’edat d’inici del consum, així com treballar els factors de protecció per prevenir el consum i promoure actituds responsables i saludables.

S’han ofert activitats dinamitzades a diferents agents de la ciutat i actualment hi ha un total de 36 grups que les han sol·licitat. Majoritàriament son centres de secundària, però també han fet la sol·licitud professionals d’àmbits diversos.

L'exposició Controles?, proporciona informació sobre drogues, treballa els factors de protecció per prevenir-ne el consum i reflexiona sobre l'estil educatiu dels pares i les mares. Com a novetat a partir d’aquest any 2019 s’incorpora la figura d’un mòbil a l’exposició per abordar l’ús de les TIC.

L’exposició, inaugurada el mes d’abril de 2012, ha passat per 64 municipis i  ha estat visitada per un total de 34.551 persones, de les quals 27.413 han estat escolars.