12/11/2020 14:37 h.

L’Àrea de Cohesió Social, Ciutadania i Benestar presenta el marc conceptual i les línies estratègiques per al Mandat 2019-2023

El passat dijous, dia 12 de novembre de 2020, l’Àrea de Cohesió Social, Ciutadania i Benestar va presentar l’Estratègia que orientarà els recursos i les actuacions de suport als municipis durant els propers anys.

La sessió va comptar amb la participació de la Presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, qui va donar la benvinguda; la Presidenta delegada de l’Àrea, Lluïsa Moret, qui va explicar l’Estratègia; l’expert en polítiques socials, Fernando Fantova, qui va explicar el marc conceptual; i la Coordinadora de l’Àrea, Teresa Llorens, qui va aprofundir en les línies estratègiques i els projectes transformadors que s’han posat en marxa per reforçar la cohesió social a la província de Barcelona.

L’estratègia està formada per un marc conceptual, que estableix les bases de les polítiques socials impulsades per l’Àrea; línies estratègiques que apunten les prioritats en les que se centrarà la seva actuació; projectes transformadors que, de manera àgil, flexible i innovadora, abordaran 5 temàtiques des d’una perspectiva interseccional i intersectorial per donar respostes a reptes complexes de les polítiques socials; i àmbits de treball, que defineixen les principals actuacions a dur a terme durant aquest Mandat.

El marc conceptual i les línies estratègiques presentades durant la sessió són el resultat d’un exercici de treball conjunt entre l’equip intern de l’Àrea, representants municipals i persones expertes en la matèria que han compartit espais de debat i reflexió durant el darrer any amb la voluntat de reforçar la col·laboració i el suport als municipis, des d’una dimensió estratègica, l’aposta per la innovació, el lideratge i la transformació sobre la base d’un relat compartit.

Tot i iniciar aquest treball abans de l’esclat de la pandèmia de la COVID-19, l’Estratègia s’ha adaptat per fer front als reptes que ens genera l’actual crisi social, econòmica i sanitària.

L’acte, al qual es van inscriure més de 300 persones, es va emetre en directe per Youtube i el podeu veure aquí.

Durant els propers mesos s’organitzaran diferents espais de participació amb els actors implicats per contrastar aquest treball, recollir la visió i el valor del coneixement de proximitat, sumar idees i enriquir aquest procés.

La publicació que recull el marc conceptual i estratègic de l’Àrea de Cohesió Social, Ciutadania i Benestar es pot consultar en el següent enllaç.