Guia local per fer front als maltractaments a les persones grans

Què és | Objectius | Com funciona | Qui ho pot demanar | Com es demana el programa | Documentació d'utilitat

Què és

Les persones grans, i més especialment les persones d’edat avançada, poden patir situacions de fragilitat que poden augmentar el risc de patir maltractaments.

Per orientar i concretar les actuacions professionals a nivell local en la gestió de situacions de maltractaments a les persones grans, la Diputació de Barcelona ofereix un model de Guia local per tal que pugui ser adaptada, implementada i avaluada d’acord amb les característiques i necessitats de cada territori.

En base a aquest model, s’ofereix aquest recurs tècnic que inclou dos recursos:

Objectius

• Millorar la prevenció, la detecció i la intervenció professional en situacions de maltractaments a les persones grans.
  • Proporcionar un instrument de treball útil per a l’abordatge dels maltractaments a les persones grans.
  • Augmentar el coneixement i millorar les competències professionals dels agents del territori en relació a la detecció, la prevenció i la intervenció envers els maltractaments a les persones grans.
  • Afavorir el treball en xarxa entre professionals, serveis i programes adreçats a les persones grans del territori on s’actuï.

Com funciona

Per a l’elaboració de la Guia és imprescindible assegurar la participació dels diferents professionals i agents del territori.

Mitjançant una Taula de persones grans, es treballarà en sessions grupals i es consensuaran els continguts del document.

Abans de l’inici de l’elaboració de la Guia, s’oferiran 15 hores de capacitació sobre  dels Maltractaments a persones grans als membres de la Taula.

Per a la implementació i l’avaluació de les Guies, s’ofereix als equips professionals municipals la possibilitat de participar en un espai de millora, consistent en la realització de tres sessions de treball grupal. Posteriorment es lliurarà un informe o document dels aspectes treballats.

Qui ho pot demanar

Àrees bàsiques de serveis socials d'Ajuntaments, consells comarcals i mancomunitats.

Com es demana el programa

A través del Catàleg de Serveis

Documentació d'utilitat