Inauguració Biblioteca Popular de Mataró

09/07/2022 a les 12.00 h
Descripció

Dissabte 9 de juliol a les 12 h el president delegat de l'Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona, Joan Carles Garcia Cañizares, i l’alcalde de Mataró, David Bote, van inaugurar la nova biblioteca del municipi. Ubicada al centre de la ciutat, l’equipament formarà part de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la demarcació de Barcelona.

La Biblioteca Popular és la tercera biblioteca pública de la ciutat i es presenta com un equipament modern i funcional que aposta per espais més flexibles, dinàmics i versàtils per passar a ser un espai comunitari de creació de coneixement. Durant l'acte d'inauguració de la biblioteca, el diputat va explicar que "si hi ha un equipament important als municipis que son font de cultura son les biblioteques que ajuden a fer més fort un país".

La creació de dos espais de suport, totalment flexibles, concebuts per donar nous serveis i activitats, l’espai jove o el servei d’auto préstec són algunes de les novetats del nou equipament.

El vestíbul d’entrada al públic ofereix una primera acollida i atenció al públic còmoda i propera i dona suport a les persones que facin ús del servei d’auto préstec de documents.

La biblioteca compta amb una àrea general amb espais destinats a una lectura relaxada i informal, i taulells d’informació que permeten oferir un servei proper i individualitzat, una sala infantil adaptada a les necessitats dels més petits i les seves famílies on poden triar i gaudir de lectures de tota mena.

També una àrea de joves que disposa d’una tria de documents i un mobiliari informal que els convida a compartir aquest punt de trobada, una àrea d’adults amb un fons actualitzat i espais de treball i dos espais de suport, totalment flexibles i versàtils concebuts per acollir tota mena de propostes, de serveis, formacions i activitats.

Per últim, hi ha una sala d’actes, oberta a acollir tant actes com exposicions que fomentin l’accés a la informació, la cultura i el coneixement. Un espai per fomentar una programació cultural àmplia, rica i variada.

S’oferiran 40 hores setmanals d’obertura del servei.

Amb aquesta obertura, la Xarxa de Biblioteques Municipals compta ja amb 232 biblioteques i deu bibliobusos a la demarcació de Barcelona

Galeria d'imatges

Qui organitza