Les programacions culturals per a infants en els municipis

Comparteix
12/11/2024 - 14/11/2024 10:00 - 12:00 +34934022565 oerc.formacio@diba.cat

Videoformació (plataforma ZOOM)

Ben sovint les activitats infantils no entren en la centralitat de les programacions culturals, tot i la importància que té aquest sector per a la creació i consolidació de públics actius i consistents. D’altra banda, cal una definició precisa de què entenem per “infantil”, ja que de vegades les programacions estan compostes d’activitats per a adults adaptades als nens. Al costat d’això, existeixen molts professionals que centren la seva tasca artística en els infants, en disciplines com la música o el teatre, sense oblidar les activitats de museus i centres culturals adreçades de manera exclusiva als nens. Aquest curs vol incidir en la importància de les programacions infantils, tot mantenint-ne la rellevància i la singularitat i sense deixar que siguin fagocitades per les visions adultes, en un moment en què el trànsit entre la infantesa, l’adolescència i el món adult és més prim que mai. D’aquesta manera es farà un recorregut per les activitats musicals, el món del teatre i també les activitats per a infants i familiars en museus, centres cívics i centres culturals. 

 

Objectius

  • Definir què entenem per infantil i quina franja d’edat abasta
  • Determinar què volem assolir amb una programació adreçada als infants
  • Delimitar la separació entre les activitats culturals adreçades als nens i als adults
  • Remarcar el paper significatiu de les activitats familiars
  • Esbossar el mapa de les activitats culturals infantils en el context de les comarques barcelonines
  • Subratllar la necessitat de les programacions culturals de qualitat adreçades als infants


Continguts

  • Programar per nens: quines especificitats hem de contemplar?
  • Les programacions culturals adreçades als infants
  • La primera creació de públics culturals
  • Els nens i la cultura: quina és la situació actual?
  • Les activitats culturals per a nens en el context municipal
  • Tot fugint dels tòpics: noves possibilitats de programació
  • Dissenyant programacions atractives per als infants