28/09/2023 08:45 h.

50 micropimes fomentaran la seva competitivitat en la setena edició del programa Comerç 21

Comparteix

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Un total de 50 micropimes del sector comercial i de serveis de la província de Barcelona, seleccionades entre 76 candidates, participaran en la 7a edició del programa Comerç 21, que impulsen PIMEComerç i la Diputació de Barcelona per millorar l’oferta comercial dels municipis de la demarcació.

De les 50 empreses participants a la 7a edició que ara arrenca, 10 són del Vallès Occidental, 9 del Maresme, 7 del Baix Llobregat, 6 d’Osona, 5 de l’Alt Penedès, 5 del Vallès Oriental, 4 del Barcelonès, 2 del Garraf, 1 del Bages i 1 del Berguedà. Aquestes 50 participants s’uneixen a les 274 empreses que ja han passat per les edicions anteriors.

Aquest dimecres s’ha celebrat la sessió d’inauguració del programa, que ajudarà els establiments a redefinir el model de negoci, comercialització i màrqueting, digitalització, equip humà, professionalització i gestió, entre d’altres.

En la 1a fase del programa, els participants tindran 6 hores d’assessorament individualitzat i 12 hores de sessions col·lectives per fer una diagnosi de l’empresa, definició d’objectius i accions de futur per assolir-los. Després, durant la fase d’execució, disposaran d’altres 12 hores d’acompanyament individualitzat amb un expert per implementar les actuacions plantejades, i 8 hores de sessions col·lectives. Al cap de 6 mesos d’haver acabat el projecte, les empreses fan un seguiment amb altres dues hores d’assessorament individualitzat.

«Com a administració, volem acompanyar els comerços en la transformació dels punts de venda i en les formes de relació amb una clientela cada cop més exigent i coneixedora del que vol», ha explicat la diputada de Comerç i Consum, Olga Serra i Luque, durant la sessió d’inauguració de la 7a edició de Comerç 21. «Necessitem negocis forts i competitius perquè els pobles i ciutats, on vivim, on treballem, són el que són gràcies al comerç», ha recordat la diputada.

Per la seva banda, el president de PIMEComerç, Álex Goñi, ha destacat que «és una satisfacció poder celebrar la setena edició del Comerç 21, ja que reafirma que aquest projecte és un referent pel sector i posa de manifest que des de PIMEComerç hem de continuar ajudant els empresaris a donar l’impuls que necessiten els seus negocis».

L’acte ha conclòs amb la ponència “Dinamisme en el comerç” a càrrec del Carles Martí, Entrenador Relacional, i un taller de networking amb les empreses assistents.

Consulta aquí el llistat d'empreses participants a la 7a edició del programa Comerç 21.

Aquest programa de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic” i número 12 "Consum i producció responsables". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.