24/04/2024 09:42 h.

Tercera sessió de treball del grup GIPAC

Comparteix

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

El 16 d’abril, la Gerència de Serveis de Comerç va organitzar la tercera sessió de treball del Grup d’Interrelació per a la Promoció de l’Activitat Comercial (GIPAC), a la qual van assistir més de 53 tècnics d’ens locals.

El GIPAC és un grup d’intercanvi d’experiències, coneixement, reflexió i millora entre el personal tècnic dels ens locals. Té per objectiu generar noves iniciatives per al teixit comercial i aconseguir propostes innovadores, així com noves estratègies de millora i d’adaptació al context actual.
En aquest àmbit, durant la sessió del matí es va analitzar i debatre la funció del Consell Local de Comerç com a instrument de participació, coordinació, cooperació i col·laboració entre l’Administració local i els agents representatius del sector comercial, tal com estableix l’article 51 de la Llei 18/2017 de comerç, serveis i fires. 

Gerard Martínez, tècnic de l’Oficina Tècnica de Participació per als Governs Locals de la Diputació de Barcelona, va fer una primera aproximació i revisió dels diferents espais de participació que es poden establir a escala local. També es van poder conèixer els elements clau per al seu èxit: obertura per incorporar nous actors, autonomia de les institucions i capacitat d’agenda, flexibilitat metodològica, orientació a l’acció, focalització temàtica i nous canals d’interacció.

Posteriorment, Sònia Hernández, advocada col·laboradora de Somhi Consulting, va presentar el paper dels consells locals de comerç, el seu marc legal i l’estructura bàsica dels reglaments. Durant la intervenció va fer palesa la necessitat de definir objectius realistes i la importància de la representativitat en el Ple, i de concretar el rol de cada agent implicat en els consells locals de comerç .

Les presentacions d’Eva Martínez, del Consell Local de Comerç de Gavà, i Gemma Batayé, del Consell Municipal d’Empresa, Comerç, Turisme i Consum de Sant Andreu de Llavaneres, van permetre conèixer dues experiències de diferents realitats locals. Finalment, la dinàmica amb el mètode del cas, a partir de la presentació de casos reals per part d’ens locals participants en el GIPAC, va permetre avançar en l’orientació de tres casos diversos de consells municipals de comerç.

Aquest recurs del Catàleg de serveis de la Gerència de Serveis de Comerç ofereix suport tècnic als ens locals per donar resposta a les necessitats de forma col·lectiva i facilitar coneixement, reflexió i millora en les actuacions dels equips comercials dels ens locals en la presa de decisions. És un espai d’intercanvi que aporta valor afegit als professionals, atès que hi poden compartir les necessitats i obtenir altres solucions a problemàtiques similars.