19/07/2024 08:32 h.

Primera xerrada de presentació de la Comunitat Energètica Municipal de Vacarisses

Xerrada per presentar la Comunitat Energètica Municipal de Vacarisses

El dilluns 8 de juliol es va dur a terme a Vacarisses, la primera xerrada per explicar a la ciutadania el projecte de Comunitat Energètica Municipal (CEM)* que l'Ajuntament està impulsant per compartir la producció fotovoltaica de tres equipaments amb la ciutadania, amb el suport de l’Oficina d’Impuls a les Comunitats Energètiques (OICE).

En la sessió es va explicar el funcionament de la futura Comunitat Energètica Municipal i com la ciutadania en podrà formar part. La comunitat s’espera que s’iniciï a finals d’any i cedirà per quatre anys fins a 67 kWp fotovoltaics de les instal·lacions de l'escola Pau Casals, el poliesportiu i la pèrgola de la piscina, en quotes de participació d’1 kWp, l’equivalent, aproximadament, a dues plaques fotovoltaiques.

Durant la sessió es van poder resoldre els dubtes dels més de 20 assistents. Destaquen la pregunta d'un veí “Què passa si al cap dels quatre anys no et torna a tocar una quota de participació?”. La resposta va ser clara i engrescadora "de fet aquesta és la intenció, que la CEM sigui un tastet per ciutadania, una manera fàcil de provar com funciona l’energia fotovoltaica i l'autoconsum, per plantar la llavor, i que després la gent es mobilitzi per muntar una Comunitat Energètica Local amb entitat jurídica i es creïn més projectes de renovables al territori".

En aquest enllaç podeu llegir-hi més informació sobre la Comunitat Energètica Municipal de Vacarisses.

*Comunitat Energètica Municipal (CEM) és el nom escollit pels autoconsums compartits amb la ciutadania impulsats per un ajuntament, sense que la comunitat energètica tingui figura jurídica pròpia.