11/05/2023 14:20 h.

Segona convocatòria de suport econòmic als ens locals acollidors de persones refugiades per la guerra d'Ucraïna

Diputació de Barcelona - Àrea d'Igualtat i Sostenibilitat Social

La Diputació de Barcelona, mitjançant l'Àrea d'Igualtat i Sostenibilitat Social, va aprovar l’any 2022 un suport econòmic per als ens locals de la província de Barcelona amb la finalitat de finançar les despeses a les quals han hagut de fet front per acollir les persones refugiades a causa de la guerra d’Ucraïna. Conscient que encara existeix aquesta necessitat al territori, la Diputació de Barcelona ha obert una segona convocatòria d’aquests ajuts per al 2023.

L'Àrea d'Igualtat i Sostenibilitat Social de la Diputació de Barcelona ha aprovat una nova edició del recurs de “Finançament als ens locals acollidors de persones refugiades per la guerra a Ucraïna” a la convocatòria del Catàleg 2023 del Pla de concertació Xarxa de Governs Locals 2020-2023, i compta amb un pressupost d’1 milió d'euros.

Aquest suport econòmic té per objectiu finançar estratègies i accions extraordinàries dels municipis que es duguin a terme durant l'any 2023 per facilitar l'acollida, cobrir les necessitats bàsiques, assegurar la igualtat de tracte i no-discriminació de les persones afectades pel conflicte d'Ucraïna i que arriben als nostres municipis. Els destinataris d’aquest ajut són els ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats i consorcis de municipis, i les accions que es podran finançar són molt diverses: des de temes d’acollida fins a la sensibilització. En tot cas, cal tenir present que les despeses elegibles han de pertànyer als capítols pressupostaris 1, 2 i 4.

La novetat d’aquesta convocatòria respecte l’anterior és que els ens locals podran presentar fins a un màxim de dues sol·licituds, fins a esgotar l'import màxim definit pel tram de població al qual pertanyen.

El període de sol·licitud romandrà obert fins al 31 d’octubre de 2023. Per a la justificació s’estableixen dos períodes: un de voluntari, fins al 15 de novembre de 2023, i un final que s’iniciarà el 2 de gener de 2024 fins al 31 de març de 2024.

Imatge: Leanne Wilson-shutterstock