10/06/2021 08:53 h.

303 municipis de la província posen en marxa 67 projectes per impulsar les ocupacions tecnològiques, gràcies al programa “Treball Talent i Tecnologia” de la Diputació de Barcelona

• Amb aquest programa, es preveu la inserció de més de 3.100 persones en feines relacionades amb la tecnologia i la participació de més de 2.600 empreses de la província de Barcelona
  • El programa “Treball Talent i Tecnologia” té com objectiu disminuir la bretxa tecnològica de les persones, millorar la seva ocupabilitat i facilitar-ne la inserció laboral
  • El programa, dotat amb 10 milions d’euros, dona cobertura al 99% del territori i al 99% de la població potencialment activa d’entre 16-64 anys
  • El 43% dels projectes que participen al programa són d’abast supramunicipal

Després d’una primera diagnosis per  detectar les necessitats reals que tenen les persones i les empreses de cada territori relacionades amb la tecnologia i fer partícip el teixit socioeconòmic, la Diputació de Barcelona donarà suport a 67 projectes que agrupen 303 municipis de la província, a través del programa Treball Talent i Tecnologia (TTT), dotat amb 10 milions d’euros i que es durà a terme fins el 2022.

D’aquests 67 projectes, 29 són d’abast supramunicipal (43%) i en concret, es duran a terme, tant a nivell individual o supramunicipal: 1, a l’Alt Penedès, amb una inversió total de 395.403 euros; 5, a l’Anoia, amb 431.760,41 euros; 1, al Bages, amb 537.141; 14 al Baix Llobregat, amb 1.995.975 euros; 4, al Barcelonès, amb 1.102.961,60 euros; 3, al Berguedà, amb 220.530,13 euros; 2, al Garraf, amb 392.933,34 euros; 13, al Maresme, amb 1.113.199,07 euros; 2, al Moianès, 68.099,85 euros; 6, a Osona, 618.694,13 euros; 8, al Vallès Occidental, amb 2.061.774,50 euros; i 8 més, al Vallès Oriental, 965.818,64 euros.

En total, entre aquests 67 projectes, s’han identificat 18 cadenes de valor: alimentació, automoció, comerç, construcció, logística, mecanitzats, metall, mobilitat, salut, serveis, persones dependents, sociosanitari, tèxtil, TIC, turisme, cultura, màrqueting i atenció ciutadana, essent la de l’alimentació la més seleccionada pels ajuntaments. El programa, dotat amb 10 milions d’euros, dona cobertura al 99% del territori i al 99% de la població potencialment activa d’entre 16-64 anys (exceptuant Barcelona ciutat)

L’objectiu d’aquest programa, que preveu la inserció de més de 3.100 persones en feines relacionades amb la tecnologia i la participació de més de 2.600 empreses de la província de Barcelona, és disminuir la bretxa tecnològica de les persones, millorar la seva ocupabilitat i facilitar-ne la inserció laboral.

Tal com afirma la diputada de Desenvolupament Econòmic,  Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona, Eva Menor,  «aquest programa  impulsa l’acompanyament a la transició digital de persones i empreses cap a un model socioeconòmic sostenible, inclusiu, competitiu i solidari». «El que volem  és que “Treball, Talent i Tecnologia” actuï com a catalitzador de la transformació digital a tot el territori. Si volem avançar, la tecnologia és el camí i no volem deixar les persones enrere. I aquest és el tema d’aquest projecte: la triple T: “Treball, Talent i Tecnologia”, perquè: volem promoure el treball digne, volem millorar les competències del talent local i volem impulsar un creixement econòmic sostenible a través de la tecnologia».

D’aquesta manera, el programa inclou formació professionalitzadora de base tecnològica a mida de les necessitats empresarials detectades, amb la qual cosa, es desenvolupen les competències digitals dels participants a l’hora que s’incrementen les oportunitats d’accedir a feines més qualificades i millor remunerades. Així, el programa estableix la creació de grups de treball integrats per ens locals i empreses per dissenyar la formació, tutoritzar les persones formades i amb contracte de pràctiques i realitzar jornades de networking que posin en relació les persones participants amb el teixit productiu.

Així, s’estableix i reforça les aliances entre ajuntaments i altres agents públics i privats per desenvolupar junts una estratègia comuna que impulsi les ocupacions tecnològiques. En aquest sentit, patronals, sindicats, tercer sector, universitats, centres tecnològics i entitats afins col·laboraran amb els governs locals per executar les actuacions necessàries que facin encaixar el talent disponible amb les necessitats de les empreses.

Finalment, el programa vol impulsar la competitivitat de les empreses minimitzant l’impacte de la crisi i acompanyant-les en el procés de digitalització i (re)definició dels seus models de negoci. D’aquesta manera, TTT vol esdevenir una política pública proactiva on la tecnologia és el motor transformador i l’eina multiplicadora d’oportunitats de progrés econòmic i social en els municipis de la província.

Aquest programa s’emmarca en el Pla, dotat de 30 milions d’euros, que la Diputació de Barcelona té en marxa per reactivar el desenvolupament econòmic local, reforçar l’ocupació i el teixit empresarial de la província de Barcelona.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l’ocupació plena i productiva i el treball digne per a tothom”. Els disset ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.