11/01/2024 13:58 h.

47,7 milions d’euros aquest 2024 per als ajuntaments, en recursos d’economia i treball

La Diputació de Barcelona destinarà enguany 47,7 milions d’euros al Catàleg de serveis 2024 en matèria d’economia i treball, que inclou 18 recursos i que aquest dijous, 11 de gener, s'ha presentat als ajuntaments en una jornada virtual.

Entre els recursos de mercat de treball destaquen els Plans Locals d’Ocupació, dotats amb 15 milions d’euros per donar suport econòmic a la promoció de l'ocupació i la millora de l'ocupabilitat de les persones en situació d'atur, mitjançant tres modalitats: contractació de personal, formació i ajuts a la contractació laboral.

D’altra banda, la Diputació de Barcelona continua apostant pel finançament de la Xarxa dels Serveis Locals d’Ocupació (XALOC), amb diferents recursos (fons de prestació, finançament d’estructures i projectes específics d’ocupació) que, amb una inversió de 5,9 milions d’euros, serviran per a finançar les estructures i els projectes d’aquesta xarxa. La XALOC va atendre el 2023 més de 100.000 persones i més de 18.000 empreses.

En l’àmbit del teixit productiu, per primer cop la Diputació de Barcelona unifica per a quatre anys el recurs de finançament dels Centres Locals de Serveis a les Empreses, amb una inversió total de 17,9 milions d’euros. L’objectiu és donar continuïtat i estabilitat a les estructures i projectes d’aquests centres que acompanyen les persones emprenedores i empresàries en la gestació, creació, posada en marxa i consolidació d'activitats econòmiques.

La diputada de Desenvolupament Econòmic i Turisme, Eva Menor, ha definit aquests recursos com una “caixa d’eines” que ha de contribuir a “la promoció del creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l’ocupació plena i productiva, i el treball digne per a tothom”, donant resposta així a un dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 de l’ONU. “En l’actualitat, les dades de l’atur ara ens són molt favorables, però no podem oblidar que moltes vegades tenir treball no vol dir que aquest sigui digne, cal seguir avançant en aquesta direcció”, ha advertit la diputada.

Els recursos d’economia i treball formen part del Catàleg de serveis per a l’any 2024 aprovat per la Diputació de Barcelona al ple de desembre amb una dotació pressupostària inicial de 168,3 milions d’euros, la més elevada de les seves edicions. Durant el 2024 la Diputació oferirà, en el conjunt de tots els àmbits, 374 recursos que permetran als governs locals de la província oferir a la població uns serveis públics de qualitat, amb independència del municipi on visqui.