28/06/2021 09:10 h.

Castellví de Rosanes finalitza les obres de millora dels seu polígons d’activitat econòmica

En el marc de la segona edició del Pla de Modernització de Polígons, que impulsa la Diputació de Barcelona, Castellví de Rosanes ha finalitzat les obres de millora dels polígons Rosanes i Ca n’Abat, que suposaran millores notables en la seguretat, la mobilitat, l’eficiència energètica i la sostenibilitat ambiental d’aquests polígons industrials del municipi. El Pla té l’objectiu de modernitzar els polígons en matèria d’infraestructures, serveis, promoció i actuacions innovadores.

En concret, les actuacions executades han estat:

• Aigües: millores a la xarxa de subministrament d’aigua potable i a la xarxa d’hidrants contra incendis
  • Seguretat: instal·lació de 7 fanals solars amb detecció de presència anti -intrusió als accessos dels dos polígons
  • Energia: renovació de 111 lluminàries a tecnologia LED a l'enllumenat públic del Polígon Industrial Rosanes; i renovació del cablejat elèctric d'enllumenat dels carrers afectats per les obres
  • Mobilitat: renovació d’alguns carrers del Polígon Industrial Rosanes, amb actuacions sobre l’asfaltat, els passos de vianants i la senyalització horitzontal

El cost total del projecte de millora dels polígons de Castellví de Rosanes ha estat de 723.344,65€, dels quals 687.177,42€ han estat aportats per la Diputació de Barcelona (95%) i la resta pel consistori municipal (36.167,23€, 5%). Aquestes millores tindran impacte a les 47 empreses d’aquests polígons, que ocupen un total de més de  500 treballadors.

A través del Pla de Modernització de Polígons d’Activitat Econòmica, la Diputació de Barcelona ha atorgat un total de 30 milions d’euros, en dues edicions: a la primera, atorgada durant els mesos de maig i juny de 2018, van rebre subvenció 22 projectes (17 projectes específics –PE- i 5 plans integrals –PI-), i a la segona, atorgada el març de 2019, 27 projectes més (22 PE i 5 PI). El Pla té l’objectiu de modernitzar els polígons en matèria d’infraestructures, serveis, promoció i actuacions innovadores.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l’ocupació plena i productiva i el treball digne per a tothom”. Els disset ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.