Coaching pràctic, intel·ligència emocional, PNL i neurociència. La suma que multiplica els resultats en els SLO

Comparteix
29/09/2022 - 24/11/2022 10:00 - 13:00 934 022 538 smt.formacio@diba.cat

videoformació

La Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació, mitjançant el Servei de Mercat de Treball, organitza aquest curs, en la modalitat virtual.
La formació del personal tècnic esdevé un dels instruments del Servei de Mercat de Treball que permet la capacitació dels recursos humans que desenvolupen tasques d’orientació, prospecció d’empreses i/o intermediació laboral. Aquesta actuació, que forma part de l’assistència tècnica de la Diputació de Barcelona als municipis, pretén contribuir a la formació del personal de les entitats locals, compartir metodologies de treball i generar xarxa entre territoris.

Inscripcions : 20 places

Objectius:

  • Proveir al personal tècnic de la Xarxa de Serveis Locals d'Ocupació els recursos per reconèixer i interpretar tot allò què ens diuen les emocions, tot donant una base científica a través de la neurociència i així donar la resposta adequada a cada situació.
  • Aconseguir una millora de les relacions interpersonals per afavorir l'entesa i els resultats desitjats en l'entorn laboral, així com guanyar en empatia a través de l'escolta activa i facilitar una comunicació assertiva per ser més efectius en l'atenció a l'usuari.
  • Facilitar l'obertura a l'aprenentatge, al canvi i a l'acció dels diferents interlocutors a partir d'una comunicació adaptada a la seva realitat mental.
  • Aprendre a preguntar quan l'interlocutor elimina informació o distorsiona la realitat, així com quan generalitza per evitar les suposicions i els raonaments d'autoengany que poden frenar la consecució dels objectius de les persones.
  • Conèixer i aplicar eines de coaching per tal de: Potenciar les fortaleses i superar les dificultats; per clarificar/definir objectius professionals; per dissenyar plans d'acció i així generar responsabilitat, compromís i motivació en la recerca de feina, en la millora de competències específiques o en qualsevol altre objectiu marcat pels demandants d'ocupació. Anàlisi dels beneficis de l'aplicació de les eines i recursos de coaching. 

Continguts:

INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL i CONCEPTES DE NEUROCIÈNCIA:

  • Origen i definició del concepte. Emocions: Què són? Per a què serveixen?
  • Estructures fonamentals del cervell i la seva química (conceptes de neurociència).
  • Emocions bàsiques: Famílies d'emocions. Finalitat i funcions específiques.
  • Procés des de l'estímul fins les conseqüències.
  • Gestió o regulació emocional: Termòmetre emocional.
  • Habilitats socials: escolta activa, empatia, assertivitat. Aplicació de la IE en la negociació i en la prevenció/resolució de conflictes.

PNL:

  • Definició i Pressuposicions de la PNL.
  • Les 4 etapes de l'aprenentatge: Incompetència inconscient. Incompetència conscient. Competència conscient. Competència inconscient.
  • Sistemes Representacionals: Visual. Kinestèsic. Auditiu.
  • Claus d'accés ocular.
  • Metaprogrames. Efecte de les paraules ¿No¿ i ¿però¿. Metamodel: Eliminacions. Distorsions. Generalitzacions.

COACHING:

  • Introducció al coaching. Metodologia: CAR i GROW. Competències bàsiques del coach.
  • Formulació de Preguntes Poderoses.
  • Formulació d'Objectius SMART i més.
  • Identificació de Creences Limitadores i Potenciadores. 

Assistents

Prioritàriament personal tècnic dels Serveis Locals d'Ocupació de la xarxa Xaloc.

Lloc