12/04/2021 10:27 h.

El mes de març de 2021 tanca amb un lleu descens del nombre d’aturats

Segons el darrer Informe mensual de l'atur registrat als municipis i comarques barcelonines, elaborat per la Diputació de Barcelona, el mes de març del 2021 tanca amb 367.237 demandants d’ocupació considerats desocupats, inscrits a les oficines del Servei Públic d’Ocupació a la província de Barcelona. Aquesta xifra és un ‐1,0% inferior (‐3.531) a la de demandants del mes anterior, i 20,6% superior (62.798) a la de demandants del mateix mes de l’any anterior.

Amb aquest descens mensual del nombre d’aturats es trenca la tendència de creixement dels darrers tres mesos. Per sectors, destaquen especialment els serveis (efecte setmana santa) amb un decreixement del ‐1,3%, i també els aturats de la industria (‐0,9%) i la construcció (‐0,8%). Per sexe, l’atur masculí baixa un ‐1,2% i el femení un ‐0,8%, i per edats el descens és més significatiu en els joves (‐2,8%) que en la resta d’edats (‐0,8%). Per comarques, ressalta el descens del Garraf (‐2,3%), Alt Penedès (‐1,8%) i Berguedà (‐1,7%), i el lleuger augment de l’Anoia (0,1%).

Podeu consultar les dades de l’Informe sobre l’atur registrat als municipis i comarques de la província de Barcelona del mes de març de 2021 clicant aquí.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l’ocupació plena i productiva i el treball digne per a tothom”. Els disset ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.