20/07/2022 11:45 h.

Els Punts d’Atenció a l’Emprenedor gestionen més de 300 altes d'autònoms i societats limitades, durant el segon trimestre 2022

Els Punts d’Atenció a l’Emprenedor (PAE), impulsats per la Diputació de Barcelona, realitzen la tramitació de constitució de les formes jurídiques més habituals com autònoms o societats limitades

A la província de Barcelona, 45 punts PAE locals donen aquest servei de manera telemàtica i gratuïta.

El nombre d'altes d'autònoms i societats limitades a la província de Barcelona realitzades a través dels Punts d'Atenció a l'Emprenedor (PAE), impulsats per la Diputació de Barcelona, van arribar, durant el segon trimestre de 2022, a 336. En concret, es van donar d’alta 272 autònoms i 64 societats. Els punts PAE de  Castelldefels, amb 72; la Mancomunitat Penedès-Garraf, amb 61; i Manresa, amb 53 són els que han registrat més altes. Aquestes xifres són el resultat de l'últim "Termòmetre PAE" i que informa de les principals dades d'activitat dels Punts d'Atenció a l'Emprenedor de la província.

Segons les dades acumulades, les entitats locals amb més altes són: l’Aj. de Castelldefels (1.128), la Mancomunitat Penedès- Garraf (944) i l’Aj. de Sabadell (678).  I les entitats amb més creixement respecte el mateix període de l’any han estat: l’Ajuntament de Manresa, Terrassa i El Prat de Llobregat.

D’altra banda, les empreses emprenedores que van utilitzar el Servei PAE en aquest periode van valorar el servei amb un 9,71 de mitjana.

Els Punts d’Atenció a l’Emprenedor (PAE) són oficines autoritzades pel Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme, des d’on es realitza la tramitació de constitució de les formes jurídiques més habituals (autònoms, SL...) de manera telemàtica i gratuïta.

Amb aquest servei, les persones emprenedores poden gestionar telemàticament d’un sol cop fins a 22 tràmits, crear l’empresa en 48 hores i al mateix lloc on s’assessora el pla d’empresa, realitzar l’alta d’activitat. L’objectiu és facilitar i simplificar els tràmits de constitució de determinades formes jurídiques.

L'informe, elaborat per l'Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació, presenta un rànquing d'altes de l'any en curs i de les altes acumulades des de la creació de cada punt.

La Diputació de Barcelona desenvolupa el treball en xarxa amb els ajuntaments i la incorporació dels Centres Locals de Serveis a les Empreses com a punts PAE s’emmarca en l’estratègia per millorar la relació empresa-administració i contribuir a facilitar i promoure l’activitat empresarial.