22/07/2021 13:47 h.

Els Punts d’Atenció a l’Emprenedor van gestionar 339 altes d'autònoms i societats, en el segon trimestre d’aquest 2021

Els Punts d’Atenció a l’Emprenedor (PAE), impulsats per la Diputació de Barcelona, realitzen la tramitació de constitució de les formes jurídiques més habituals com autònoms o societats

A la demarcació de Barcelona, 45 punts PAE locals donen aquest servei de manera telemàtica i gratuïta

El nombre d'altes d'autònoms i societats limitades a la demarcació de Barcelona realitzades a través dels Punts d'Atenció a l'Emprenedor (PAE), impulsats per la Diputació de Barcelona, han arribat, en aquest segon trimestre de l’any, a 339; 259 d’autònoms i 80, de societats. Aquestes dades són el resultat de l'últim "Termòmetre PAE" i que informa de les principals dades d'activitat dels Punts d'Atenció a l'Emprenedor de la província.

Els Punts d’Atenció a l’Emprenedor (PAE) són oficines autoritzades pel Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme, des d’on es realitza la tramitació de constitució de les formes jurídiques més habituals (autònoms, SL...) de manera telemàtica i gratuïta.

Amb aquest servei, les persones emprenedores poden gestionar telemàticament d’un sol cop fins a 22 tràmits, crear l’empresa en 48 hores i al mateix lloc on s’assessora el pla d’empresa, realitzar l’alta d’activitat. L’objectiu és facilitar i simplificar els tràmits de constitució de determinades formes jurídiques.

Durant el primer mig any, els punts PAE de la Mancomunitat Penedès-Garraf, amb 79; i els dels ajuntaments de Castelldefels (78) i Sabadell (45) són els que han registrat més altes.

L'informe, elaborat per l'Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació, presenta un rànquing d'altes de l'any en curs i de les altes acumulades des de la creació de cada punt. La Diputació de Barcelona desenvolupa el treball en xarxa amb els ajuntaments i la incorporació dels Centres Locals de Serveis a les Empreses com a punts PAE s’emmarca en l’estratègia per millorar la relació empresa-administració i contribuir a facilitar i promoure l’activitat empresarial.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l’ocupació plena i productiva i el treball digne per a tothom”. Els disset ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.