22/07/2021 13:50 h.

Eva Menor visita el polígon de Can Roqueta, modernitzat per impulsar econòmicament l’àrea industrial

Les obres en les quals s’han invertit prop de 2,2M€ i han estat finançades per la Diputació de Barcelona comporten millores en l’accessibilitat, mobilitat, sostenibilitat i seguretat

La diputada de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona, Eva Menor, i l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés; han visitat aquest dimecres el polígon de Can Roqueta, després de les obres que s’han portat a terme entre 2020 i 2021 i que han tingut com a objectiu  revitalitzar econòmicament l’àrea industrial com també millorar l’accessibilitat, la mobilitat, la sostenibilitat i la seguretat. El polígon de Can Roqueta té un total de 72 hectàrees, amb un 85,77% d’ocupació i 270 empreses ubicades.

El conjunt d’actuacions, consensuat amb l’Associació d’Empreses i Propietaris del Polígon d’Activitat Econòmica de Can Roqueta de Sabadell (AEPCRO), ha comportat una inversió propera als 2,2M€. Per a la realització s’ha comptat amb un finançament per part de la Diputació de Barcelona d’1,2M€. La resta l’han aportat l’Ajuntament i AEPCRO.

A la visita també han assistit la tinenta d’alcaldessa de Desenvolupament Econòmic i Impuls Administratiu de l’Ajuntament de Sabadell, Montse González i el president d’AEPCRO, Jaume Llop.

Amb la modernització, dins l’àmbit de la mobilitat,  s’han renovat  dues rotondes que ja existien provisionalment en els vials principals de distribució i se n’han construït dues més. També s’ha adequat l’amplada dels carrils de circulació dels carrers principals per reduir la velocitat i s’ha augmentat el nombre d’aparcaments de vehicles i aparcaments tancats per a bicicletes. Així mateix, s’han introduït passos de vianants per millorar l’accessibilitat i seguretat de les persones.

També s’ha creat un tram de carril bicicleta per connectar amb la part residencial, l’escola i el rodal, tant per la banda de Polinyà com per la cornisa del Ripoll. Actuació que es suma a l’ampliació de la línia d’autobús que connecta Can Roqueta amb el nucli urbà i a la ubicació de noves parades.

Una altra línia d’actuació ha estat la millora dels elements d’urbanització, paviments de calçada i de voreres. S’han creat nous espais públics i s’ha col·locat nou mobiliari com papereres i contenidors de reciclatge.

En matèria de seguretat s’han col·locat càmeres a diferents punts del polígon que monitoritzen l’accés de vehicles a la zona i també proporcionen imatges en temps real, gestionades per la Policia Municipal de Sabadell.

En l’àmbit mediambiental s’ha posat enllumenat de tipus led de baix consum a diferents vials i s’ha ubicat una estació de mesura de CO2. També s’ha plantat nou arbrat i s’ha millorat la recollida de la xarxa d’aigües pluvials amb criteris de sostenibilitat. El projecte s’ha complementat amb la instal·lació de carregadors de vehicles elèctrics per promocionar la mobilitat no contaminant i sostenible.