25/02/2021 09:26 h.

La crisi provocada per la COVID-19 continua marcant la conjuntura socioeconòmica, en el 4rt trimestre de l’any, i provoca una caiguda interanual del nombre d’empreses (8,4%) i de l’ocupació (4%), a la província de Barcelona

Gairebé deu mesos després de l’inici de la crisi motivada per la Covid-19, la conjuntura socioeconòmica de la província de Barcelona del quart trimestre del 2020 mostra una pèrdua d’ocupació estimada de quatre punts percentuals, com en el trimestre anterior, i un increment important de la desocupació estimada, 30,6%, el major increment des de l’any 2009; segons l'Informe Trimestral de Conjuntura Socioeconòmica de la Diputació de Barcelona del quart trimestre del 2020.

A més, les xifres d’ocupació i desocupació d’enguany s’han de relativitzar pel nombre d’ERTOs actius a la província, que a 31 de desembre, segons el Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, arriben a 137.014 treballadors. Concretament, en l’evolució interanual, l’ocupació estimada cau en 101.700 persones i la desocupació creix en 91.200. La taxa d’atur estimat es situa en un 13,8%, i la taxa d’ocupació estimada en un 67,3%.

Aquest decreixement de la població ocupada ha afectat més a les dones (-4,7%) que als homes (-3,4%), mentre que a la desocupació ocorre a l’inrevés (homes +34,6%, dones +56,6%) fet que clarament indica un increment d’activitat en les dones que cerquen ocupació en aquest trimestre. Per edats, la pèrdua d’ocupació es important en les edats joves (menors de 24 anys, -19.9%) mentre creix lleugerament en les edats grans (de 45 a 64 anys, +0,7%).

Per més informació podeu segui l'enllaç.