29/07/2021 13:02 h.

La Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Mataró es reuneixen per treballar conjuntament projectes de recuperació econòmica al municipi

La diputada de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona, Eva Menor, i l’alcalde de Mataró, David Bote, acompanyats d’altres representants de la corporació i de l’Ajuntament, s’han reunit aquest matí, a Mataró , per treballar i impulsar conjuntament iniciatives de recuperació econòmica després de la crisi ocasionada per la COVID-19.

La diputada Eva Menor ha explicat als representants del territori els diferents programes que actualment té en marxa la Diputació de Barcelona en matèria de desenvolupament econòmic, i especialment aquells de recuperació econòmica per fer front a la crisi provocada per la COViD-19. Així, la diputada ha parlat del Catàleg de Serveis de la Diputació de Barcelona, el Pla de Reactivació de l’Ocupació i d’altres programes específics com el de “Treball, Talent i Tecnologia”. A més, ha recordat els serveis que ofereix la Diputació com els Centres Locals de Serveis a les Empreses o els Serveis Locals d’Ocupació, els serveis de màrqueting turístic i el projecte de Vies Blaves i l’impacte que espera que tingui, a més dels projectes relacionats amb la digitalització dels mercats municipals i el projecte de les Àrees de Promoció Econòmica Urbana (APEU), entre d’altres.

Durant la reunió, que ha tingut lloc a l’Ajuntament de Mataró, també s’ha realitzat un mapeig dels projectes territorials susceptibles d’accedir a finançament europeu. En aquest sentit, la Diputació de Barcelona ha iniciat el programa ‘Next Diba. Projectes locals, participació i aliances per a la recuperació’, a partir del qual posa tota la seva infraestructura de suport als ajuntaments.

La reunió ha servit per generar sinèrgies entre les institucions, visibilitzar i agregar iniciatives a nivell municipal, comarcal  i provincial i fomentar la col·laboració publicoprivada. La diputada Eva Menor ha posat en valor la utilitat d’aquest treball en col·laboració amb els municipis «per acostar-nos al territori i reflexionar conjuntament sobre com construir una caixa d’eines per treballar el desenvolupament econòmic local d’una manera disruptiva i transversal»

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l’ocupació plena i productiva i el treball digne per a tothom” i al número 11 “Aconseguir que les ciutats i els assentaments humans siguin inclusius, segurs, resilients i sostenibles”. Els disset ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.