07/07/2021 14:06 h.
La seguretat alimentària
El butlletí informatiu Nexus COVID-19 número 20 dedica part del seu contingut al que cal saber sobre la seguretat alimentària. En aquest monogràfic es tracten quatre temes d’interès per a les empreses i persones emprenedores: el Brexit, els drons, la seguretat alimentària i els canvis en la facturació electrònica.
Pel que fa a la seguretat alimentària es dona resposta a les següents preguntes:
- Quins tràmits s’han de fer per operar com a empresa de productes alimentaris?
- Quina documentació es necessita per obtenir el registre RSIPAC i garantir la seguretat alimentària?
- Si l’empresa és una activitat de venda minorista, cal que estigui registrada?
- Un productor primari, cal que estigui registrat?
- Els envasos que estan en contacte amb el producte alimentari, han d’estar homologats?
- Quina informació ha de tenir l’etiquetatge d’un producte alimentari?
- Es pot vendre un producte agroalimentari amb segell de producte de proximitat?
- Es pot vendre un producte amb segell de producte ecològic o producte bio?
Podeu consultar totes les respostes en aquest document.
Els propers butlletins del mes de juliol es dedicaran a:
-
Ajuts adreçats a autònoms i pimes aprovats en l’àmbit autonòmic i estatal,
- Mesures i restriccions per a la contenció de la Covid-19 durant l’estiu,
- Fons Europeus Next Generation: emprenedoria.
El servei Nexus ofereix informació especialitzada al personal tècnic dels Centres Locals de Serveis a les Empreses (CLSE) amb l’objectiu de facilitar les tasques d’assessorament a empreses i persones emprenedores. Aquest servei compta amb un equip tècnic propi i amb proveïdors externs especialitzats, assegurant el compromís de resposta en menys de 48h.
Segons el termòmetre Nexus del primer trimestre de 2021, el servei NEXUS va resoldre un total de 392 consultes procedents de 59 ens locals usuaris del servei. La mitjana de valoració de les consultes gestionades va ser del 9,5 sobre 10.