27/07/2023 07:29 h.

Els Punts d’Atenció a l’Emprenedoria gestionen més de 400 altes d'autònoms i societats limitades, durant el segon trimestre 2023

Els 47 punts PAE, impulsats per la Diputació de Barcelona ajuden a tramitar la constitució i baixa d’empreses de manera telemàtica i gratuïta.

El nombre d'altes d'autònoms i societats limitades a la província de Barcelona realitzades a través dels Punts d'Atenció a l'Emprenedoria (PAE), impulsats per la Diputació de Barcelona, va arribar, durant el segon trimestre de 2023, a 416. En concret, es van donar d’alta 317 autònoms i 99 societats. Pel que fa a les baixes, se n’han tramitat 46 en total.

Els punts PAE de la Mancomunitat Penedès-Garraf, amb 46; Castelldefels, amb 42; i Sabadell, amb 31 són els que han registrat més altes. Aquestes xifres són el resultat de l'últim "Termòmetre PAE" i que informa de les principals dades d'activitat dels Punts d'Atenció a l'Emprenedor de la província.

D’altra banda, les empreses emprenedores que van utilitzar el Servei PAE en aquest període van valorar el servei amb un 9,8 de mitjana. Així, l’estalvi estimat per a aquestes noves persones emprenedores ha estat de 129.1545 euros.

Els Punts d’Atenció a l’Emprenedor (PAE) són oficines autoritzades pel Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme, des d’on es realitza la tramitació de constitució de les formes jurídiques més habituals (autònoms, SL...) de manera telemàtica i gratuïta.

Amb aquest servei, les persones emprenedores poden gestionar telemàticament d’un sol cop fins a 22 tràmits, crear l’empresa en 48 hores i al mateix lloc on s’assessora el pla d’empresa, realitzar l’alta d’activitat. L’objectiu és facilitar i simplificar els tràmits de constitució de determinades formes jurídiques.

L'informe, elaborat per l'Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació, presenta un rànquing d'altes de l'any en curs i de les altes acumulades des de la creació de cada punt.

La Diputació de Barcelona desenvolupa el treball en xarxa amb els ajuntaments i la incorporació dels Centres Locals de Serveis a les Empreses com a punts PAE s’emmarca en l’estratègia per millorar la relació empresa-administració i contribuir a facilitar i promoure l’activitat empresarial.

Consulta aquí on s'ubica el teu PAE més proper.