30/06/2021 12:16 h.

Sant Pere de Ribes finalitza les obres de millora del polígon d’activitat econòmica La Vilanoveta

En el marc de la segona edició del Pla de Modernització de Polígons, que impulsa la Diputació de Barcelona, Sant Pere de Ribes ha finalitzat les obres de millora del PAE La Vilanoveta, que suposaran millores notables en l’accessibilitat, la seguretat viària, la mobilitat, l’eficiència energètica i la sostenibilitat ambiental d’aquest polígon industrial del municipi. El Pla té l’objectiu de modernitzar els polígons en matèria d’infraestructures, serveis, promoció i actuacions innovadores.

En concret, les actuacions executades han estat:

• Mobilitat: donar continuïtat a la Ronda Ibèrica fins a connectar amb el municipi de Vilanova i la Geltrú, creant un nou accés al PAE, amb actuacions sobre l’asfaltat, les voreres, els passos de vianants i la senyalització vertical i horitzontal
  • Energia: instal·lació de noves columnes de llum i substitució de les lluminàries convencionals per leds
  • Xarxes de subministrament i evacuació d’aigües: millores a la xarxa de clavegueram i els embornals, orientades a optimitzar el drenatge de les aigües pluvials.

El cost total del projecte de millora del polígon La Vilanoveta de Sant Pere de Ribes ha estat de 88.586,99€, dels quals 66.440,24€ han estat aportats per la Diputació de Barcelona (75%) i la resta pel consistori municipal (22.146,75€, 25%). Aquestes millores tindran impacte a les 105 empreses del polígon, que ocupen un total de prop de 700 treballadors.

A través del Pla de Modernització de Polígons d’Activitat Econòmica, la Diputació de Barcelona ha atorgat un total de 30 milions d’euros, en dues edicions: a la primera, atorgada durant els mesos de maig i juny de 2018, van rebre subvenció 22 projectes (17 projectes específics –PE- i 5 plans integrals –PI-), i a la segona, atorgada el març de 2019, 27 projectes més (22 PE i 5 PI). El Pla té l’objectiu de modernitzar els polígons en matèria d’infraestructures, serveis, promoció i actuacions innovadores.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l’ocupació plena i productiva i el treball digne per a tothom”. Els disset ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.