12/04/2021 10:36 h.

Viladecavalls finalitza les obres de millora dels seus polígons d’activitat econòmica

En el marc del Pla de Modernització de Polígons, que impulsa la Diputació de Barcelona,  Viladecavalls ha finalitzat les obres de millora de la mobilitat i l’eficiència energètica als polígons industrials de La Bòbila, Can Mitjans i Can Trias.

En concret, les actuacions executades han estat la reordenació de sentits de carrers per tal de reduir els embussos de trànsit, carril bici, parada de bus i camí per accedir-hi a peu, senyalització viària, millora dels aparcaments i noves places i millores també en l’enllumenat públic (tecnologia LED). D’aquesta manera, les actuacions executades han suposat millores notables en l’accessibilitat, la seguretat, la mobilitat, l’eficiència energètica i la sostenibilitat ambiental dels polígons industrials del municipi.

El cost total del projecte de millora dels polígons ha estat de 257.610,29€, dels quals 212.610,29€ han estat aportats per la Diputació de Barcelona (83%) i la resta per l’Ajuntament de Viladecavalls (45.000€, 17%). Aquestes millores tindran impacte a les 68 empreses dels polígons, que ocupen un total de 2.315 treballadors.

A través del Pla de Modernització de Polígons d’Activitat Econòmica, la Diputació de Barcelona ha atorgat un total de 30 milions d’euros, en dues edicions: a la primera, atorgada durant els mesos de maig i juny de 2018, van rebre subvenció 22 projectes (17 projectes específics –PE- i 5 plans integrals –PI-), i a la segona, atorgada el març de 2019, 27 projectes més (22 PE i 5 PI). El Pla té l’objectiu de modernitzar els polígons en matèria d’infraestructures, serveis, promoció i actuacions innovadores.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l’ocupació plena i productiva i el treball digne per a tothom”. Els disset ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.