05/07/2023 17:06 h.

Comuns i PSC signen un acord de Govern i Candela López Tagliafico serà vicepresidenta de la Diputació

Candela López Tagliafico, nova vicepresidenta de la Diputació de Barcelona

El PSC i En Comú Podem tanquen un acord per governar la Diputació de Barcelona. Ambdues formacions s'han compromés amb les "línies mestres" del pla de mandat per garantir "un govern progressista fort i estable".

Els Comuns i el PSC han arribat a un pacte per governar la Diputació de Barcelona i aplanen el terreny perquè l’alcaldessa de Sant Boi, Lluïsa Moret, presideixi la institució supramunicipal. L’aliança, anunciada a les portes de l’inici de la campanya de les generals, preveu que la vicepresidència recaigui sobre la coordinadora nacional de Catalunya en Comú i regidora de Castelldefels, Candela López Tagliafico.

Les dues formacions defensen en el seu pacte un govern «fort» i amb segell «progressista» que aporti «estabilitat» a la Diputació de Barcelona. Des del punt de vista programàtic i en termes genèrics, reafirmen el seu compromís amb l’Agenda 2030, la lluita contra el canvi climàtic i l’impuls de la transició energètica, l’autonomia dels governs locals, el feminisme, la cultura i l’educació, la generació de prosperitat i la memòria democràtica.