01/05/2020 13:04 h.

Demanem mesures de xoc post-confinament en col·laboració amb els ajuntaments

El Ple ordinari d'abril 2020 de la Diputació de Barcelona celebrat dijous 30 ha portat a discussió el document Informe de l’actuació de la Diputació de Barcelona durant l’estat d’alarma davant la crisi de la COVID-19 un document que incorpora propostes d’En Comú Guanyem en relació amb la gestió tributària, les escoles bressol, l’elaboració d'un informe jurídic sobre la utilització dels superàvits o la cessió de cotxes a l’Associació Catalana de Llevadores i de llits a l'Ajuntament de Barcelona del servei Respir.

En la seva intervenció, Jonatan Fornés ha emfasitzat, però que “gestionar en aquests moments no és gens fàcil, però hi ha errades que no podem tornar a cometre com el primer formulari dels ajuntaments per demanar material sanitari, on al document hi havien uns ítems per fer demanda, que no contemplava tota la compra que va fer la Diputació de Barcelona. Per tant hi van haver ajuntaments que, no sent-hi agosarats no van fer més demanda de material com sí que ho van fer d’altres, i parlo concretament dels tests ràpids covid19. (…) Segons ens han indicat en aquesta propera demanda de material, ja es contemplen en els nous formularis, així que ens alegrem també que ja s’ha ha intentat posar remei”.

Tanmateix el diputat d’En Comú Guanyem ha volgut posar de manifest que la Diputació de Barcelona hauria d'haver exercit més lideratge polític “en moments on la col·laboració del govern de Catalunya amb els ajuntaments locals ha quedat relegada a un segon pla, no sabem si per la seva ineficàcia o per les seves prioritats en altres temes, però que han afectat a persones molt vulnerables com ho son les residències per a gent gran”.

Finalment, En Comú Guanyem ha remarcat la importància que l’informe hagués parlat de mesures post-confinament i plans de xoc per pal·liar la situació i començar a treballar sense demora per la prompta recuperació remarcant la importància d’encetar trobades pro positives per gestionar i treballar la cooperació amb els ens locals i contribuint a fer efectiva la reactivació econòmica garantint-e la cohesió social.