24/01/2024 12:44 h.

El catàleg de serveis de 2024, un primer pas per assolir una proposta més ambiciosa l'any 2025

D'esquerra a dreta, Pau Gonzàlez Val, Aïda Llauradó, Candela López Tagliafico, Gemma Tarafa i Marc Serra

Més suport tècnic, material i econòmic pels ajuntaments amb el pressupost més elevat de la història, 168 milions d'euros

Aquest és el catàleg de serveis per a l'any 2024 des de les nostres àrees de govern:

Des de l’Àrea de Cultura defensem els drets culturals i la llibertat de creació artística. Financem els diferents projectes culturals a proposta dels municipis. Invertim en la millora de la gestió i confort dels espais escènics. Donem suport als Festivals artístics. I actuem a la Xarxa de Biblioteques potenciant els plans de lectura municipals i millorant el manteniment i l’eficiència energètica de les biblioteques.

Des d’Acció Climàtica i Transició Energètica consolidem la Diputació com l'administració del país que més inverteix en energies renovables. Donem suport a les agències locals d’energia, a les comunitats energètiques i als projectes d’educació ambiental en els centres educatius. Fomentem l’eficiència i estalvi energètic. I millorem la gestió del cicle urbà de l’aigua en temps de sequera.

A l’àrea de Salut Pública mantenim l’estabilitat en els serveis, i fem un procés d’escolta activa per conèixer les preocupacions del territori i plantejar novetats en el Catàleg de l’any vinent, que tindrà nous serveis de salut mental i salut sexual i reproductiva. Mentrestant, aquest 2024 millorem les infraestructures per garantir la qualitat de l’aigua de boca i les condicions de seguretat i salubritat en platges i piscines públiques durant la temporada de bany.

I amb la nova Oficina de Participació Ciutadana assessorem a les localitats que fomentin la participació dels veïns i veïnes en els seus projectes. Donem suport als municipis, del més petits als més grans, per assolir processos de participació amb estàndards de màxima qualitat i innovació. I ajudem a desplegar la plataforma Participa 311, basada en el Decidim, que ja es troba en 120 municipis de la demarcació.

Aquest és l’accent dels Comuns al govern de coalició progressista de la Diputació.