20/11/2023 17:43 h.

La nova biblioteca d’Aiguafreda ja és una realitat

La diputada adjunta de Cultura Aïda Llauradó visitant la nova biblioteca

La diputada adjunta de Cultura de la Diputació de Barcelona, Aïda Llauradó, ha participat aquest dissabte, 18 de novembre, en l’acte d’inauguració de la nova biblioteca “Escoles velles” d’Aiguafreda.

(Font: El diari de la DIBA)

L’acte que ha estat encapçalat per l’alcalde del municipi, Miquel Parella, i ha comptat també amb l’assistència de la Presidenta del Parlament de Catalunya, Anna Erra.

Durant la seva intervenció la diputada Llauradó ha subratllat que «més enllà d’un espai de lectura, aquesta biblioteca és un espai de creació que reforçarà la cultura com un servei bàsic per a la societat».

La reforma i ampliació de l’edifici de les antigues escoles d’Aiguafreda s'ha efectuat per a traslladar-hi l'antiga Biblioteca Lluís Millet i Pagès, que a partir d'ara també canvia el nom per el de les Escoles Velles, Biblioteca d'Aiguafreda.

La biblioteca les Escoles Velles pretén ser el centre vertebrador de la cultura al poble d'Aiguafreda i a la seva àrea d'influència geogràfica, així com l'espai de trobada i socialització per als seus ciutadans. És un equipament accessible i confortable que ofereix espais que possibiliten els diferents usos que s'hi donaran, alhora que garanteix que les diferents tipologies d'usuaris que esperen rebre: famílies, infants, gent gran, estudiants, lectors, associacions i entitats, etc. s'hi sentin còmodes i trobin allò que necessiten per al seu benestar i aprenentatge al llarg de la vida.

S'ha fet una important tasca en posar la col·lecció al dia i s'han creat centres d'interès amb la voluntat de ser un motor en el desenvolupament del pensament crític i en la transformació de la societat; per aconseguir-ho, també vol ser un espai inspirador on hi passin coses: xerrades, tallers, exposicions, presentacions de llibres, assemblees, reunions i tot el que ajudi a crear comunitat.

Els dos braços de l'edifici (en el seu moment escola de nens i de nenes respectivament) es converteixen en àrea d'adults i àrea infantil, amb el vestíbul d'acollida al mig. De les obres executades, cal destacar l’ampliació realitzada als dos testers de l’edifici existent convertint uns espais porxats exteriors en unes sales interiors on s’ubica un espai per a petits lectors a un extrem, i una sala de lectura informal a l’altre. També cal destacar la creació d’una sala polivalent a la planta primera on hi havia el pis del mestre i a la que s’accedeix actualment mitjançant un ascensor.

El trasllat de la biblioteca permetrà actualitzar la imatge de la biblioteca donant pas a una nova organització del fons, la separació dels espais d'adults i infants i a la creació de nous espais que permeten ampliar l’oferta de serveis de la biblioteca, fins ara considerada la més petita de la xarxa. El pati de l'escola també es converteix en un espai públic molt adient per a la realització d'activitats a l'exterior. La biblioteca compta amb un fons documental de 8.600 volums 21 revistes i 5 diaris.

Més informació en aquest vídeo:

Aiguafreda Vallès Oriental