08/04/2024 15:00 h.

Eines i recursos per implementar el Nou Currículum Infantil a les escoles bressol municipals

Posem a la vostra disposició el Breus en Xarxa número 2: L’impacte del nou currículum infantil en el model d’escoles bressol municipals, elaborat per la Clara Puigventós. En aquesta publicació trobareu un resum fàcil i accessible de les principals novetats del nou Decret 21/2023 com ara: els nous elements del currículum, quines són les noves eines de programació o l’impacte en el PEC, entre d’altres novetats.

A la publicació també trobareu l’enllaç a les gravacions de les dues sessions informatives sobre el nou currículum que vam organitzar l’any passat, així com altres recursos d’interès.

A més, per a totes aquells municipis i escoles bressol adherits a la Xarxa publiquem dues situacions d’aprenentatge completament desenvolupades: una dirigida a infantil 0 i l’altra per infants d’ 1 a 2 anys. Aquest material, que complementa el que hem treballat a les dues primeres sessions de l’Espai de reflexió del Nou Currículum infantil, vol ser una guia per facilitar que cada escola pugui implementar de la manera mes senzilla aquesta nou instrument de programació que són les situacions d’aprenentatge.

Finalment, informar-vos que el pròxim 31 de maig tindrà lloc la tercera sessió de l’Espai de reflexió Nou currículum infantil. En aquesta ocasió, analitzarem quin és el concepte d’infant que recull el decret, com afecta aquesta mirada al nostre model d’escola bressol municipals, quines oportunitats noves ens aporta i altres qüestions.

Tant per participar a l’espai de reflexió de la Xarxa com per rebre els materials específics que s’elaboren cal estar adherit. Només cal que seguiu les instruccions.

I per qualsevol dubte que pugui sorgir ens podeu contactar a: secretariaxarxes@diba.cat.