24/05/2024 11:06 h.

El 73% de municipis amb escoles bressol municipals de gestió directa s’ha format en el Programa de direcció d’escoles bressol

Entre el 7 de febrer i el 17 d’abril va tenir lloc la 18a edició del Programa de direcció d’escoles bressol. En aquesta edició han participat 30 directores d’escoles bressol municipals, entre les quals s'inclouen directores d’escoles bressol de la ciutat de Barcelona.

A la cloenda del Programa van participar la Sra. Marcel·lina Bosch Costa, Coordinadora de l'Àrea d'Educació de la Diputació de Barcelona, Jordi Sánchez Massip, Gerent de l’IMEB de l’Ajuntament de Barcelona i Alícia Marín Muniesa, docent i coordinadora pedagògica del Programa.

En els 15 anys que dura aquest programa s'han format 474 directores d’escoles bressol municipals de 107 municipis de la província de Barcelona, que suposen el 73% de municipis amb escoles bressol municipals de gestió directa.

Per a la Diputació de Barcelona, ja fa molts anys que les escoles bressol municipals són una de les seves prioritats de suport als ens locals perquè es tracta d’una etapa educativa amb gran poder igualador de les desigualtats socioeconòmiques, amb una gran capacitat redistributiva i potencial transformador per a afavorir les trajectòries dels infants.

En aquest sentit, és fonamental dotar els equips directius de coneixements, competències, eines i habilitats que millorin la gestió i assegurin l’eficàcia i la qualitat del servei. Per això, els objectius fonamentals d’aquest programa formatiu són reforçar el rol de les direccions, millorar la seva professionalització i dotar-les d’instruments de gestió.