12/08/2022 12:28 h.

Trobada de la Xarxa EMEE: “Com podem millorar la comunicació inter professional?”

El dijous 7 de juliol s’ha dut a terme la primera trobada presencial, des de l’inici de la pandèmia,  de la Xarxa d’escoles municipals d’educació especial (XEMEE),  la qual ha comptat amb la participació dels tècnics i equips directius dels municipis de Badalona, Gavà, Granollers i Mollet del Vallès.

El Diputat president de l’Àrea d’Educació, Esports i Joventut, Josep Monràs, acompanyat de la coordinadora de l’Àrea, Teresa Sambola i de la Gerenta, Francesca Alaminos, va donar la benvinguda als municipis assistents. En les seves paraules, va donar les gràcies als municipis  i escoles per la seva tasca imprescindible  i va emfatitzar el compromís de la Diputació en continuar donant-hi suport.

L’expert en comunicació, Jordi Reche, va conduir la sessió que tenia com a objectiu oferir eines i estratègies als participants per millorar la comunicació amb els membres del seu equip i també amb els professionals d’altres institucions i entitats amb els quals han de treballar.

La primera part de la sessió, va estar centrada en la teoria de l’insight: què és i com afecta la comunicació.  Els assistents van aprendre a identificar trets distintius de la mateixa personalitat i dels companys que condicionen la manera en què cadascú s’expressa i escolta. La teoria de l’insight mostra com prendre consciència de les característiques pròpies i dels altres a l’hora d’interpretar i comunicar els fets, el que facilita l’entesa entre els equips. La segona part de la sessió va consistir en treball de grup pràctic per aplicar el que s’havia pres.

Els assistents van valorar molt positivament aquesta trobada. En primer lloc, per la tasca d'en Jordi Reche i tot el que van aprendre. En segon lloc, pel retorn a les trobades presencials de la Xarxa EMEE, que consideren molt necessàries. Els membres de la Xarxa van voler explicitar la necessitat d'aquestes trobades en les quals comparteixen la situació de les escoles d'educació especial. És un moment especialment difícil, i per això, ara més que mai, el treball en xarxa és imprescindible tant per pensar i generar nou coneixement com per donar-se suport.