“El Diari de la Diba”, el portal web de notícies de la Diputació de Barcelona, compleix dos anys. Foto: Diputació de Barcelona

19/04/2024 11:00 h

Govern Obert

El 21 d’abril de 2022, coincidint amb la setmana de la Diada de Sant Jordi, la Diputació de Barcelona va estrenar “El Diari de la Diba”, un mitjà de comunicació que es pot consultar a través de l’adreça https://www.diba.cat/web/el-diari, i que publica diàriament i en format periodístic les informacions generades pel conjunt d’àrees i serveis de la corporació.

El Diari s’adreça als ens locals i al conjunt de la ciutadania, i particularment als mitjans de comunicació, tant els generalistes com els de proximitat. Compta amb diferents seccions i s’hi poden trobar convocatòries, dossiers de premsa i retransmissions en directe o en diferit d’actes de la institució.

Els visitants d’aquest mitjà d’informació poden consultar-hi l’Agenda d’actes i activitats que seran notícia, així com també el contingut de les diferents xarxes socials. La Diputació de Barcelona compta amb perfils corporatius a X, Facebook, Instagram, TikTok, Youtube, Threads, Telegram i Linkedin, on suma globalment prop de 200.000 seguidors, sense tenir en compte els dels perfils temàtics de les diferents àrees i serveis, la Xarxa de Parcs o la Xarxa de Biblioteques Municipals, entre molts d'altres.

Fins avui, ja s’han publicat 1.944 notícies, 43 dossiers de premsa i hi ha 37 vídeos de retransmissions.

I per a tots aquells periodistes que vulguin rebre les informacions de manera directa, poden inscriure’s a través d’un formulari.

A més, hi ha un apartat per consultar els contactes dels redactors i redactores del Servei de Premsa assignats a les diferents àrees de la corporació.

Amb aquesta eina comunicativa, la Diputació de Barcelona ha volgut reforçar i posar de relleu el seu compromís amb la informació de proximitat, el món local i la ciutadania dels 311 municipis de la província.

El Diari de la Diba respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 9 “Indústria, innovació i infraestructures” i número 10 "Reducció de les desigualtats”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.