Actuació de millora de la seguretat viària en un tram de la carretera BV-5207 entre l’Esquirol i Tavertet. Foto: Diputació de Barcelona

25/01/2023 14:00 h

Infraestructures

Actuacions de millora de la seguretat a la carretera BV-5207 de l’Esquirol a Tavertet

El diputat d’Infraestructures i Espais Naturals, Pere Pons, acompanyat dels alcaldes de Tavertet, Albert Prado, i l’Esquirol, Àlex Montanyà, van fer una visita, aquest dimarts, a les obres realitzades en diferents trams de la carretera BV-5207 entre l’Esquirol i Tavertet. Amb una inversió de 938.098,02 euros, s’han fet nous traçats en quatre revolts per donar-los radis i sobreamples adequats al pas de vehicles pesants, així com nous drenatges superficials amb cunetes de formigó afegit a la calçada.

En aquesta visita, el diputat Pere Pons va destacar que l’actuació ha suposat millorar el traçat en quatre corbes perilloses dotant-les dels paràmetres de radi i sobreample adequats. «Aquestes obres suposen una millora notable per a la seguretat i comoditat de conducció, que està freqüentada per vehicles grans, especialment autocars, un nucli important turísticament, però en el que també hi resideixen persones que necessiten disposar d’una via còmode i segura per als seus desplaçaments».

Tant l'alcalde de Tavertet, Albert Pardo, com el de l’Esquirol, Àlex Montanyà, van ressaltar la importància d’aquestes obres per a tots els usuaris de la carretera, que incrementa la seguretat en punts on hi havia unes corbes molt tancades i estretes, fet que suposa una millora substancial tant per als veïns com per als visitants.

L’actuació ha comportat també la millora del drenatge superficial amb noves cunetes i l’ampliació i prolongació d’obres de fàbrica. Així mateix, s’han substituït elements de contenció existents per sistemes homologats de fusta i de formigó, d’acord amb la normativa actual.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 3 “Salut i benestar” i 9 “Indústria, innovació i infraestructures”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.