Informe del mes de gener 2023 de l'atur registrat als municipis i comarques barcelonines. Foto: Diputació de Barcelona

03/02/2023 14:00 h

Desenvolupament Econòmic

Augment sensible del nombre d’aturats el gener de 2023

Segons el darrer Informe mensual de l'atur registrat als municipis i comarques barcelonines, elaborat per la Diputació de Barcelona, l'any 2023 s’ha iniciat amb un sensible increment del nombre de persones demandants d’ocupació considerades desocupades inscrites al Servei Públic d’Ocupació a la província de Barcelona, una evolució que s’ha anat repetint en els mesos de gener dels darrers anys.  Així, el mes tanca amb 257.755 persones aturades registrades, l’1,3% més que el mes anterior (3.415), però el -3,6% per sota d’un any abans (-9.745). S’ha de retrocedir a l’any 2008 per observar una xifra menor d’aturats en un mes de gener.

Per sectors econòmics, el principal augment de persones aturades s’ha produït als serveis (1,9%), en contraposició de la indústria, que és el sector que més disminueix (-1,2%). L’increment ha tingut major incidència entre la població jove menor de 25 anys (6,3%), mentre que entre els majors de 25 anys ha estat més moderat (1,1%). La comarca on ha augmentat de forma més considerable l’atur ha estat el Moianès (5,8%). Per altra banda, dues comarques han aconseguit reduir l’atur, Osona (-0,5%) i el Berguedà (-1,1%).

L'informe de l'atur elaborat per la Diputació de Barcelona respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.