Eixamplament de trams de la carretera BP-1241 entre Sant Feliu de Codines i Gallifa. Foto: Diputació de Barcelona

25/01/2023 14:30 h

Infraestructures

Completat l'eixamplament de la BP-1241 entre Sant Feliu de Codines i Gallifa

La Diputació de Barcelona ha finalitzat les obres d’eixamplament de diversos trams de la carretera BP-1231 entre Sant Feliu de Codines i Gallifa, una actuació que ha tingut un pressupost de 890.664,39 euros i que ha suposat l’eixamplament de via en diversos trams per guanyar en seguretat.

Amb motiu del final d’aquestes obres, aquest dimarts, el diputat d’Infraestructures i Espais Naturals, Pere Pons, acompanyat de l’alcalde de Gallifa, Mateu Comalrena de Sobregrau, i de l’alcaldessa de Sant Feliu de Codines, Mèrce Serratacó, han fet una visita per comprovar les millores realitzades a la via.

El diputat Pere Pons ha destacat que les actuacions realitzades han tingut per finalitat millorar la seguretat viària, especialment per l’eixamplament en els trams compresos entre els PK 9,650 i 12,150, on existia un dèficit d’amplada tenint en compte la intensitat de trànsit i l’orografia de la zona, incloent el pont situat al PK12,040.

Les obres també han comportat la construcció de cunetes transitables revestides en els trams de desmunt, així com la millora de la senyalització, abalisament i barreres de seguretat, a més de la implementació de mesures correctores d’impacte ambiental i canalitzacions per a l’extensió de fibra òptica.

Rehabilitació d'habitatge per a joves

El aquesta visita a Gallifa, el diputat Pere Pons també ha pogut conèixer l’adequació i rehabilitació d’un habitatge municipal cedit per un propietari privat que l’Ajuntament destinarà per a joves en edat d’emancipació, i per al qual la Diputació de Barcelona ha aportat una ajut de 20.000 euros.

Aquesta actuació, tal com va recordar el diputat Pere Pons, és d’una gran importància per a un municipi petit com Gallifa que aposta per a la rehabilitació del parc d’habitatges. Aquest és un fenomen important per al conjunt del país, ja que «el nostre parc edificat d’ús residencial està molt envellit, amb deficiències importants especialment en eficiència energètica. Per això, les polítiques públiques d’ajuts a la rehabilitació  residencial són en aquests moments, molt importants per l’arribada dels fons europeus Next Generation, que cal poder aprofitar».

Pere Pons va destacar que la rehabilitació d’habitatges, especialment en nuclis petits, contribueixen a atraure i fixar població, per aquest motiu, va dir "des de la Diputació de Barcelona estem donant suport a la rehabilitació d’habitatges de titularitat municipal o cedits, i que han permès destinar en els darrers anys, 5,4 milions d’euros i recuperar 300 habitatges".

Aquestes accions de la Diputació de Barcelona responen als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 9 “Indústria, innovació i infraestructures”, 10 “Reducció de les desigualtats” i 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.