La Diputació de Barcelona commemora el Dia d'Europa. Foto: Diputació de Barcelona

08/05/2024 11:30 h

Relacions Internacionals

La Diputació de Barcelona commemora el Dia d'Europa amb el lema "Construïm Europa des del món local"

La Diputació de Barcelona, sota el títol "Construïm Europa des del món local", programa aquest maig diverses activitats per commemorar el Dia d’Europa que, cada 9 de maig, celebra l’aniversari de la Declaració Schuman a favor de la pau i la unitat dels estats del continent.

Aquest dimecres 8 de maig, a partir de les 20:30h i fins a les 24:00h, la façana de la seu de Can Serra de la Diputació esdevindrà un dels vint edificis de la ciutat de Barcelona que s'il·luminarà amb els colors de la bandera europea.

També la Xarxa de Biblioteques Municipals i en col·laboració amb la representació de la Comissió Europea a Barcelona, organitza el cicle sobre valors europeus "Li deien Kalòpsia", amb espectacles oberts al públic infantil i familiar fins a mitjans de juny, en una vintena de biblioteques municipals de la província de Barcelona. A més, del 13 fins al 22 de maig, s'impulsa un Club de Lectura amb un caràcter eminentment europeu, amb la novel·la "Blancor", de Jon Fosse.

Per la seva banda, l'Oficina d'Europa i Estratègia Internacional de la Direcció de Relacions Internacionals ha editat, recentment, 4 noves publicacions sobre Afers europeus. Es tracta de guies pràctiques per abordar el nou marc financer plurianual 2021-2027 de la UE.

Finalment, municipis de les comarques barcelonines, com Olivella, Cerdanyola del Vallès o Terrassa, amb la voluntat d’apropar el projecte europeu a la ciutadania i posar així de manifest l'impacte que té, en el dia a dia, l'aliança teixida entre el món local i la Unió Europea faran activitats de sensibilització com xerrades, concerts i tallers.

Oficina al cor d’Europa

Des de 1998, la Diputació de Barcelona compta amb una oficina a Brussel·les, que treballa per representar i promoure els interessos els 311 municipis de la província, identifica recursos i incideix en les polítiques europees amb impacte local, mitjançant la seva participació activa en el procés de presa de decisions. La corporació ofereix suport tècnic i econòmic als governs locals de la província perquè impulsin activitats i projectes europeus en els seus municipis.

La commemoració del Dia d'Europa respon a l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 16 ”Pau, justícia i institucions sòlides”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.