Ple ordinari d'abril de 2024 de la Diputació de Barcelona, al Paranimf de l'Escola Industrial de Barcelona. Foto: Diputació de Barcelona

Ple ordinari d'abril de 2024 de la Diputació de Barcelona

25/04/2024 12:45 h

Govern Obert

La Diputació de Barcelona destinarà 71,21 milions d’euros en garantir els serveis mínims i l’activitat dels governs locals de la província

La Junta de Govern de la Diputació de Barcelona ha aprovat, aquest dijous, 25 d'abril, destinar 71,21 milions d’euros en garantir els serveis mínims i l’activitat dels governs locals de la província, en el marc del Catàleg de serveis 2024.

En total s’han aprovat 5.505 ajuts econòmics, que representen el 84% de les sol·licituds d’ajuts tramitades pels ajuntaments, consells comarcals i resta d’ens locals de la província. A més, amb la distribució dels ajuts econòmics del Catàleg, de mitjana s’han aprovat 18 projectes per cada municipi un import de 12.936 euros per actuació.

El Catàleg de serveis recull l’oferta de recursos tècnics, econòmics i materials que la Diputació de Barcelona posa a disposició dels governs locals per tal que puguin satisfer les necessitats detectades al territori i promoure polítiques transversals o sectorials.

El Catàleg, conjuntament amb el Programa general d’inversions i els programes específics, és un dels principals instruments del Pla Xarxa de Governs Locals i compta amb una oferta de recursos planificada per al conjunt del mandat, que vol contribuir a reforçar la seva estabilitat i fiabilitat per tal de facilitar l’acció dels governs locals.

Acords de Ple

Aquest dijous, 25 d'abril, la Diputació de Barcelona també ha celebrat el Ple ordinari del mes, al Paranimf de l’Escola Industrial, on s’ha aprovat la Declaració de Vilanova i la Geltrú per l’ambició climàtica i la concessió demanial a favor de l’Ajuntament de Barcelona del Complex Esportiu de la Zona Est i del Poliesportiu-Centre Esportiu Municipal, del Recinte Mundet; i a l’Ajuntament de Vilafranca de l’immoble on es troba ubicada la Biblioteca Municipal “Torres i Bages”.

A més, s’han aprovat dues modificacions de crèdit i la corresponent actualització del Pla Estratègic de Subvencions de la corporació, la modificació de la Relació de Llocs de Treball i de la plantilla de la Diputació, la creació del lloc de treball de vicesecretaria de la Diputació i l’actualització de l’import mensual dels complements retributius de les Escoles Superiors de l’Institut del Teatre.

Així mateix, s’ha donat llum verda a la modificació del Protocol general de la Xarxa d’ens locals per al suport al teixit empresarial de productes alimentaris locals i de qualitat de la terra i el mar; a més de les delegacions acordades per diferents ajuntaments de la competència de selecció de personal per a la constitució d’una Borsa supramunicipal de personal temporal en la categoria de tècnic/auxiliar de biblioteca i de donar-se per assabentat d’un decret de presidència.

Pel que fa a l’ORGT, s’ha aprovat l’acord complementari sobre determinats aspectes operatius de la delegació de les funcions de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic de l’Ajuntament de Badalona a favor de la Diputació; i l’ampliació, modificació, clarificació i revocació de la delegació acordada per l’Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos, a favor de la corporació, de les funcions de gestió, inspecció i recaptació de tributs i determinats ingressos de dret públic municipals.

Les sessions plenàries de la Diputació de Barcelona responen als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 10 "Reducció de les desigualtats", número 16 “Pau, justícia i institucions sòlides" i número 17 "Aliança per assolir els objectius". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.