Rectoria del Brull. Foto: Diputació de Barcelona

23/01/2023 14:00 h

Infraestructures

El Brull ja disposa d'un estudi per reordenar equipaments i serveis municipals

L’Ajuntament del Brull ha rebut de la Diputació un estudi de programació per dimensionar el programa funcional per reformar l’edifici consistorial i arxiu municipal i que possibilita poder disposar de nous serveis com una sala polivalent i un habitatge social. El treball també estudia la possible implantació d’aquests serveis al nucli urbà, ja sigui aprofitant algun edifici existent o construint-ne un de nou.

Actualment, el consistori està estudiant la possibilitat de reformar l'edifici de l'ajuntament per reorganitzar els espais de la planta baixa i fer un habitatge social en planta primera, fet que fa necessari trobar un nou espai per l’arxiu. D’altra banda, també mostra la necessitat de disposar d’un espai polivalent on els veïns es puguin trobar per fer-hi activitats.

El treball presentat analitza diferents opcions per cada un dels edificis d’equipament existents com són l’ajuntament, l’antiga rectoria, el magatzem de la brigada i el centre d’informació del Parc Natural del Montseny, així com els terrenys disponibles com ara la parcel·la del dipòsit i el solar d’equipaments.

Aquestes propostes estan valorades funcionalment i econòmicament amb uns imports que oscil·len entre 119.000 i 511.000 euros segons l’opció que s’esculli. Amb aquest treball l’Ajuntament disposa d’una eina de suport per a la presa de decisions, prèvia a fer qualsevol actuació o inversió.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 10 “Reducció de les desigualtats” i número 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.