Estand de la Diputació de Barcelona, al Saló de l'Ensenyament 2024. Foto: Xavier Subias / Diputació de Barcelona

13/03/2024 15:00 h

Educació

El Transitar-bus i l'Institut del Teatre mostren les seves propostes al Saló de l'Ensenyament

La Diputació de Barcelona participa, un any  més, al Saló de l'Ensenyament, que té lloc del 13 al 17 de març al recinte firal de Montjuïc, amb un estand que inclou propostes que amplien l'abast del projecte “Transitar, orientar-se en un món canviant”, una iniciativa que es pot conèixer més d'aprop amb el TRANSITAR-bus. També, l'Institut del Teatre té tres estands propis per fer difusió dels estudis que imparteix.

El TRANSITAR-bus és un projecte creat comptant amb joves de la Fundació El Llindar que forma part de les estratègies de la Diputació de Barcelona en la lluita contra l’abandonament escolar prematur, els projectes d’orientació al llarg de la vida i la promoció de les noves oportunitats educatives.

En relació a la presència de la Diputació de Barcelona al Saló de l’Ensenyament, el diputat d'Educació, Joan Josep Galiano, ha destacat l’espai com a punt de trobada i referència del sector i com “en aquest mandat es posa el focus en tot allò que ens traslladen els ajuntaments, en aquest cas, en la lluita contra l’abandonament escolar. És precisament a través de projectes com aquest que donem suport als municipis, amb una eina d’orientació que fa incís en l’educació al llarg de tota la vida”.

Institut del Teatre

Paral·lelament, l’Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona participa també al Saló de l’Ensenyament i disposa de tres estands.

El diputat de Cultura, Pau Gonzàlez, ha coincidit en “la importància de ser presents al Saló de l’Ensenyament i poder explicar la feina que es fa des de l’Institut del Teatre cada dia”. “Imprescindible que referents con l’Institut del Teatre siguin presents allà on hi ha la ciutadania que busca orientació a l’hora de triar els seus estudis”, ha afirmat.

L’institut del Teatre té un estand dedicat a la difusió dels estudis superiors d'art dramàtic i els estudis superiors de dansa, ubicat a la zona dels ensenyaments artístics superiors del pavelló 1, i dos estands més que són al pavelló 2, un centrat en els estudis tècnics de l'espectacle en viu, i l’altre, dedicat a la difusió dels estudis integrats del grau professional de dansa, juntament amb els estudis d’ESO i batxillerat en arts escèniques.

Saló de l’Ensenyament:

-Del 13 al 17 de març.

-Horaris: Del 13 al 15 de 9:00 a 19:00h. Dissabte 16, de 9:00 a 20h. Diumenge 17 de 9:00 a 14.30h.

-Lloc: Montjuïc. Bus Orientació Transitar es pot visitar a l’estand 801 del pavelló 1. I l’Institut del Teatre als estands 562 del pavelló 1; estand 417 del pavelló 2; i estand 308 del pavelló 2. Avinguda  de la Reina Maria Cristina s/n. Barcelona.

La participació de la Diputació de Barcelona al Saló de l'Ensenyament respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 4 "Educació de qualitat" i número 10 "Reducció de les desigualtats". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’Agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.