Centre Local de Suport a les Empreses de Gavà. Foto: Ajuntament de Gavà

13/02/2023 16:00 h

Desenvolupament econòmic

Els Centres Locals de Serveis a les Empreses van resoldre l'any passat 945 consultes

Els Centres Locals de Serveis a les Empreses, liderats per la Diputació de Barcelona, van resoldre, l’any 2022, 945 consultes, de les quals més d’un 30% van ser sobre mercat i comercialització (300), seguit de la producció i/o prestació de serveis (285), el jurídic i fiscal (160) i d’organització i RRHH (141); segons les dades de balanç Nexus d’aquests Centres Locals; uns departaments que acompanyen les persones emprenedores i empresàries en la gestació, creació, posada en marxa i consolidació d'activitats econòmiques, amb l'objectiu de desenvolupar el teixit empresarial del seu territori.

Cal destacar que les consultes fetes per empreses en fase de creació representen el 66%, un 6% més respecte l’any anterior. A més de les 945 consultes resoltes, 69 ens locals han utilitzat aquest servei, amb un temps promig de resolució de 10,3 hores i una valoració de 9,5 punts.

El Servei Nexus, impulsat per la Diputació, facilita informació especialitzada, de manera continuada i d'acord amb les peticions, al personal tècnic dels Centres Locals de Serveis a les Empreses (CLSE). Així, és possible atendre, en un termini curt, qualsevol consulta sobre gestió empresarial que tinguin les persones emprenedores i les empreses del territori.

Els Centres Locals de Serveis a les Empreses, que compten amb més de 600 professionals, són els departaments ubicats als ajuntaments o altres ens locals que treballen amb l’objectiu de desenvolupar el teixit empresarial del seu territori. Fonamentalment, contribueixen a la creació, consolidació i al creixement de noves empreses i de les ja existents per millorar-ne la seva competitivitat. La seva activitat se centra a acompanyar les persones emprenedores i les empreses en els processos de gestació, creació, posada en marxa i consolidació de les seves iniciatives empresarials mitjançant diferents serveis, amb un compromís de resposta en un màxim de 48 hores a partir de l'endemà de la data de recepció de la consulta.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 "Treball digne i creixement econòmic" i número 9 "Indústria, innovació i infraestructures”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.