Els pressupostos participatius des del punt de vista dels joves

24/02/2023 09:00 - 14:00

Teatre Margarida Xirgu (Plaça de Margarida Xirgu, 3) de Montornès del Vallès

Jornada sobre els pressupostos participatius des del punt de vista dels joves i per conèixer quin és el paper que han de jugar els representants polítics per millorar la participació i l’empoderament de la joventut a les seves comunitats.

Inscripcions

9h Rebuda

9.30h Benvinguda Institucional

9.45h Ponència “L’empoderament juvenil en el marc de comunitats cohesionades", a càrrec del Dr. Pere Soler i Masó , codirector de Liberi. Grup de recerca en infància, joventut i comunitat de la Universitat de Girona i coordinador del Màster Interuniversitari en Joventut i Societat.

10.30h Debat polític “Quin és el paper que han de jugar els representants polítics per millorar la participació i l’empoderament de la joventut a les seves comunitats?”

• Javi Silva, diputat delegat de Joventut de la Diputació de Barcelona i alcalde de Polinyà
  • Carlota Carner, regidora d’Ensenyament, Universitat, Joventut i segona tinenta d’alcalde de l’Ajuntament d’Igualada.
  • Èrica Busto, regidora de Cicles de Vida (Infància, Joventut i Gent Gran) de l’Ajuntament de Teià.
  • Hug Lucchetti, regidor de Joventut, Participació, Formació i Ocupació, Esports i  Desenvolupament de l'Organització de l’Ajuntament de Cardedeu.
  • Sergio Carrillo, regidor d’Infància, Cooperació i Joventut de l’Ajuntament de Montornès del Vallès.
  • Modera: Emilio Cordero, president del Consell Comarcal del Vallès Oriental i alcalde de Canovelles.

11.15h Descans

11.45h Els pressupostos participatius des del punt de vista dels i de les protagonistes:

• Debat amb joves participants de diferents municipis on es fan pressupostos participatius joves.
  • Modera: Irene Mur, tècnica de Joventut del Consell Comarcal del Vallès Oriental i Amat Molero del projecte la Paki de Cardedeu.

12.30h Dinàmica “Cartografiem els PP’S joves a Catalunya” i grups de millora metodològics

13h Xerrada "Però...què és això dels pressupostos participatius amb joves?", a càrrec de Carola Castellà, doctora en ciència política i cap de secció de Participació Ciutadana de la Diputació de Barcelona.

13.45 h Conclusions i relatoria gràfica a càrrec del Teatre del Buit i Clara Tanit.