Oficina d'Atenció a l'Empresa de Terrassa. Foto: Ajuntament de Terrassa

08/02/2023 10:40 h

Desenvolupament Econòmic

Els Punts d’Atenció a l’Emprenedor van gestionar 1.300 altes d'autònoms i societats limitades, el 2022

Durant l'any passat, el nombre d'altes d'autònoms i societats limitades a la província de Barcelona realitzades a través dels Punts d'Atenció a l'Emprenedor (PAE), impulsats per la Diputació de Barcelona, van arribar a 1.299. En concret, es van donar d’alta 270 empreses i 1.299 autònoms, segons el darrer Termòmetre PAE, un informe, elaborat per la Diputació, que presenta un rànquing d'altes de l'any en curs i de les altes acumulades des de la creació de cada punt.

Els punts PAE de Castelldefels, amb 137; la Mancomunitat Penedès-Garraf, amb 126; i Manresa, amb 125 són els que han registrat més altes. Aquestes xifres són el resultat de l'últim "Termòmetre PAE", que informa de les principals dades d'activitat dels Punts d'Atenció a l'Emprenedor de la província.

Les entitats locals que més creixement han tingut respecte l’any 2021 han estat els ajuntaments de Ripollet (275%), Sant Cugat del Vallès (169%), Sant Joan Despí (92%) i Terrassa (91%). Les baixes d’empreses tramitades pels punts PAE durant el 2022 han estat de 183, bàsicament d'autònoms. D’altra banda, la valoració del servei PAE per part de les persones emprenedores es manté molt elevada amb un 9,82 de mitjana sobre 10.

Els Punts d’Atenció a l’Emprenedor (PAE) són oficines autoritzades pel Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme, des d’on es realitza la tramitació de constitució de les formes jurídiques més habituals (autònoms, SL...) de manera telemàtica i gratuïta.

Amb aquest servei, les persones emprenedores poden gestionar telemàticament d’un sol cop fins a 22 tràmits, crear l’empresa en 48 hores i al mateix lloc on s’assessora el pla d’empresa, realitzar l’alta d’activitat. L’objectiu és facilitar i simplificar els tràmits de constitució de determinades formes jurídiques.

La Diputació de Barcelona desenvolupa el treball en xarxa amb els ajuntaments i la incorporació dels Centres Locals de Serveis a les Empreses com a punts PAE s’emmarca en l’estratègia per millorar la relació empresa-administració i contribuir a facilitar i promoure l’activitat empresarial.

L'informe elaborat per la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic” i número 9 "Indústria, innovació i infraestructures". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.