El festival Espurnes Barroques arriba, aquest 2024, a la setena edició. Foto: Elisabet Bataller / Festival Espurnes Barroques

09/05/2024 10:00 h

Cultura

El festival Espurnes Barroques convida a descobrir el patrimoni de la Catalunya Central

La novetat de la setena edició del festival Espurnes Barroques és que als espais de l'Anoia, el Bages, el Solsonès i la Segarra s'hi sumen enguany escenaris del Berguedà. Al llarg de cinc caps de setmana, entre l'11 de maig i el 9 de juny, 23 municipis de la Catalunya Central acolliran recitals musicals, xerrades, tallers i degustacions gastronòmiques en enclavaments barrocs emblemàtics.

El festival, que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, convida a la descoberta del patrimoni lligant concerts, gastronomia, passejades i tallers.

Dins la província de Barcelona, s'han programat espectacles a la Pobla de Claramunt (Anoia); Manresa, Sant Mateu de Bages, Sant Salvador de Guardiola i Súria (Bages); i com a estrena, Espunyola i Berga (Berguedà).

Pel que fa a l’oferta musical, el concert inaugural se celebra aquest dissabte 11 de maig a l’església de la Pobla de Claramunt amb el grup Cantoría i un programa al voltant dels cants del cicle de Nadal. La formació Anacronía acompanyarà Rita Morais a "Divertiment de primavera", l’endemà diumenge 12 de maig, al Santuari de la Mare de Déu del Carner de Sant Mateu de Bages. Sense moure’ns del Bages, el mateix diumenge a Sant Salvador de Guardiola, l’església de Sant Sadurní de Salelles acull un recital del cant a cuncordu provinent de l'illa de Sardenya, amb acompanyament de violí i orgue.

A Manresa, les cinc veus masculines de la Jove Capella Reial de Catalunya interpretaran la “Missa pro defunctis” a la Cova de Sant Ignasi, dissabte 18 de maig, i el mateix dia, a Súria, la mezzosoprano Cristina Segura estarà acompanyada a l’església del Roser per sis instrumentistes que interpretaran peces d’Händel i Vivaldi.

La cloenda del festival serà diumenge 9 de juny a Sant Miquel de Castelltallat, a Sant Mateu de Bages, amb l’actuació de la soprano manresana Núria Rial, acompanyada per l’orquestra Vespres d’Arnadí, amb direcció de Dani Espasa.

Estrena al Berguedà

Enguany el festival es trasllada per primer cop al Berguedà, diumenge 19 de maig al matí, a l'església de Sant Martí de Correà a Espunyola, amb el recital que barreja la guitarra flamenca de Chicuelo, la veu de Joaquín el Duende i la percussió de Jacobo Sánchez amb el violí i la viola de gamba de Marta Ramírez García-Mina i Marina Cabello. A la tarda, el centre d'art Konvent Zero de Berga, acull la proposta “Sirenes dels cels” amb el grup austríac Il dolce conforto i les veus del conjunt femení català Auditexaudi.

El suport de la Diputació de Barcelona a aquest festival respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 "Treball digne i creixement econòmic" i número 10 “Reducció de les desigualtats”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.