Final d'obres de l'eixamplament del pont sobre el Tenes a la BV-1435 entre Santa Eulàlia de Ronçana i Bigues i Riells del Fai. Foto: Diputació de Barcelona

18/01/2023 09:30 h

Infraestructures

Finalitzat l’eixamplament del pont sobre el Tenes entre Santa Eulàlia de Ronçana i Bigues i Riells

La Diputació de Barcelona ha completat les obres d’eixamplament del pont sobre el riu Tenes, a la carretera BV-1435 que enllaça Santa Eulàlia de Ronçana i Bigues i Riells del Fai. Aquesta actuació, que ha comportat una inversió d'1.127.139,63 euros, s’ha fet mitjançant la col·locació d’una nova llosa sobre els arcs del pont existent, que ha permès incorporar-hi un itinerari de vianants. Amb aquesta actuació el pont passa a tenir un  ample de calçada de sis metres i dos vorals d’un metre d’ample cadascun, juntament amb una vorera d'1,8 metres d’ample útil.

Aquest dimarts, el diputat d’Infraestructures i Espais Naturals, Pere Pons, ha realitzat una visita de final de les obres, acompanyat pels alcaldes de Santa Eulàlia de Ronçana, Francesc Bonet, i de Bigues i Riells del Fai, Joan Josep Galiano, així com l’alcalde de l’Ametlla del Vallès, Pep Moret.

Durant la visita, el diputat Pere Pons ha remarcat que «aquesta és una carretera d’alta mobilitat en la que s’hi barreja un trànsit de més de cinc mil vehicles diaris amb una itinerància de persones i de ciclistes important que l’espai del pont no complia i que tampoc li corresponia per l’amplada de la carretera. La solució ha estat fer aquest espai volat als dos marges que permet la segregació de vehicles i vianants amb garanties de seguretat».

L’actuació ha comportat l’execució d’unes obres singulars per l’entorn on es troben situades, amb la col·locació sobre les pilastres d’uns micropilotatges de la nova llosa de formigó amb voladís, amb un total de 195,85 metres de llarg, cosa que ha permès posar la carretera en servei en les millors condicions.

També els alcaldes de Santa Eulàlia de Ronçana i Bigues i Riells, han celebrat aquesta actuació. Així l’alcalde de Bigues i Riells, Joan Josep Galiano, ha ressaltat que l’actuació permet donar continuïtat al passeig fluvial del Tenes amb un nou punt d’entrada situat al final del pont, i es milloren les comunicacions a peu amb Santa Eulàlia.

En aquesta mateixa línia, l’alcalde de Santa Eulàlia de Ronçana, Francesc Bonet, ha destacat que gràcies a l’actuació es guanya en seguretat en la connectivitat entre els dos municipis, amb el projecte que ja està en marxa d’allargar el camí de vianants fins al nucli de Santa Eulàlia.

Abans de l’actuació, en el tram adjacent del pont, la carretera presentava un ample reduït amb una calçada de 5,20 metres sense vorals, i el trànsit de vianants i ciclistes s’havia de realitzar pel marge de la carretera, fet que comportava posar en perill la seguretat de tots els usuaris de la via.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 9 “Indústria, innovació i infraestructures” i número 11 "Ciutats i comunitats sostenibles". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.