Taller de gimnàstica suau a l'estand de la Diputació de Barcelona a FiraGran 2024. Foto: Diputació de Barcelona

29/05/2024 14:00 h

Sostenibilitat social

FiraGran arriba a la 25a edició treballant per la qualitat de vida de les persones grans

La Farga de L’Hospitalet ha obert les portes d’una nova edició, la 25a, de FiraGran, que del 29 al 31 de maig ofereix més de 300 activitats gratuïtes per promoure l’envelliment actiu de les persones grans i a on la Diputació de Barcelona estarà present, un any més, amb un estand propi.

L’estand de la Diputació de Barcelona es convertirà durant tres dies en un punt d’informació i d’activitat per a les persones grans, on podran participar en diversos tallers que hem dissenyat exclusivament per a l’ocasió, com per exemple el d’estimulació cognitiva o el de seguretat en dispositius mòbils", assegura Filo Cañete, diputada delegada de Cures i Cicle de Vida de l’Àrea de Sostenibilitat Social de la Diputació de Barcelona.

"També podran conèixer de primera mà, amb el nostre equip de professionals, els recursos que oferim als ens locals per lluitar contra l’edatisme i promoure un envelliment actiu i un sistema de cures de qualitat”, ha explicat la diputada.

Cañete ha participat, aquest dimecres 29 de maig, a la inauguració del saló i ha fet un recorregut pels diferents estands acompanyant el conseller de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, Carles Campuzano; el tercer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de L’Hospitalet, David Quirós; el tercer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Albert Batlle; el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Toni Segarra; el director de la Fundació Mémora, José Joaquin Pérez, i el president de la Fundació FiraGran i director del saló, Juli Simón.

A més de les activitats dinamitzades com ara tallers de gimnàstica suau, de gestió de les emocions o d’estimulació cognitiva; les persones que visitin l’estand de la Diputació de Barcelona podran informar-se també sobre el ventall de serveis i recursos que dissenya l'organisme provincial i que es posen a disposició dels ens locals de la província de Barcelona, com el Servei Local de Teleassistència (SLT); els Serveis Residencial d'Estades Temporals i Respir; els Grups de Suport i Ajuda Mútua (GSAM); el Programa d'Arranjament d'Habitatges, o el NEXES contra la soledat no desitjada.

També hi trobaran consells per fer front a la calor o el fred i de com prevenir estafes o robatoris, i se’ls facilitarà informació sobre activitats d’interès, com ara rutes turístiques o activitats formatives.

Així mateix, la Diputació de Barcelona participarà a les dues taules rodones de les Jornades Professionals, que se celebraran a l’Auditori de La Farga, i que giraran entorn al foment del diàleg intergeneracional i les estratègies de suport a les persones grans cuidadores (31 de maig).

L’esdeveniment adreçat a les persones grans més important d’Europa

Amb FiraGran, La Farga de L’Hospitalet es converteix en el principal punt de trobada per a les persones grans de Catalunya que porten una vida activa i participativa, i en un aparador per a totes les entitats, empreses i institucions que treballen per millorar la qualitat de vida de les persones grans, amb la presència de més d’una vuitantena d’expositors. L’esdeveniment també és un punt de trobada dels professionals -i no professionals- que es dediquen a tenir cura de les persones grans.

Així, en el seu 25è aniversari, el saló presenta una edició renovada, amb propostes que van més enllà de l’oci, la cultura i el lleure, amb un enfocament més professional. La lluita contra la bretxa digital centrarà moltes de les activitats que la fira oferirà als visitants, amb una agenda que inclou un diàleg sobre la vellesa que protagonitzaran avui a les 17 h. la magistrada i exalcaldessa de Madrid, Manuela Carmena, i la periodista, escriptora i professora Milagros Pérez Oliva.

El saló, que va néixer el 1999, coincidint amb l’Any Internacional de la Gent Gran, és l’esdeveniment adreçat a les persones grans més important d’Europa, i en les seves noces d’argent espera superar la participació de l’any passat, quan va rebre 25.000 visitants.

Organitzat per la Fundació FiraGran i patrocinat per Mémora, el saló compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat i l’Ajuntament de Barcelona.

El suport de la Diputació de Barcelona a FiraGran respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 3 “Salut i benestar" i 10 “Reducció de les desigualtats”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.